DERS ADI

: Dünya Kültürel Mirası ve Koruma Politikaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MSH 0124 Dünya Kültürel Mirası ve Koruma Politikaları SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Efes Meslek Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

NURCAN DURMAZ

Dersi Alan Birimler

Kültürel Miras ve Turizm
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği
Gıda Teknolojisi

Dersin Amacı

Dünya Kültürel Mirasları ve koruma politikaları hakkında bilgi vermek, Dünya Kültürel Mirasları listelerinin hazırlanmasındaki kriterleri açıklamak ve küresel ölçekte bir bakış açısıyla sorunları tanımlayabilmek ve çözüm önerileri getirebilmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünya kültürel mirasları hakkında detaylı bilgi sahibi olur
2   Kültürel mirasların korunmasına ilişkin uluslararası politikaların yeterliliğini tartışabilir
3   Kültürel miras ile ilgili küresel ölçekteki sorunları tanımlayabilir ve çözüm önerileri getirebilir
4   Dünya miras listesi seçim kriterlerini ve tehlike Altında kabul edilen mirasları tanımlayabilme ve değerlendirebilme birikimine sahip olur

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Kültür mirası Kavramı
3 Kültür miraslarının korunmasına ilişkin uluslararası antlaşma ve sözleşmeler
4 Kültür miraslarının korunmasına ilişkin uluslararası antlaşma ve sözleşmeler
5 Dünya'da kültürel mirasa ilişkin koruma politikaları
6 Dünya'da kültürel mirasa ilişkin koruma politikaları
7 Kültürel miras alan yönetimi
8 Vize
9 Unesco dünya miras listesi ve kabul kriterleri
10 Unesco dünya miras listesi ve miras yönetimine katkıları
11 Tehlike altındaki dünya mirasları
12 Eski eser kaçakçılığının tarihçesi
13 Orta Doğu'da kültürel mirasın yıkımı
14 Kültürel mirasın yönetimi ve değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mehmet Tunçer, Dünden Bugüne Kültürel Miras ve Koruma, Gazi Kitabevi, Ankara, 2017.
Alev Erkilet, Kenti Dinlemek Kültürel Miras, Kentsel Ayrışme ve Yoksulluğa Dair Yazılar, Büyüyenay Yayınları, İstanbul, 2017.
Esra Fanusçu Özcan (Derl.), Zeugma Yalnız Değildir! Türkiye de Barajlar ve Kültürel Miras, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2013.
UNESCO: World Heritage Sites: A Complete Guide to 1,007 UNESCO World Heritage Sites, 2015.
Heritage and Globalisation (Key Issues in Cultural Heritage), eds. Sophia Labadi and Colin Long, Routledge, 2010
Labadi, S. UNESCO, cultural heritage, and outstanding universal value : value-based analyses of the World Heritage and Intangible Cultural Heritage Conventions, AltaMira Press, 2013
Sandis, C. Cultural Heritage Ethics: Between Theory and Practice, Open Book Publishers, 2014
Heritage, Museums and Galleries: An Introductory Reader, ed. G. Corsane, Routledge, New York, 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.50 +FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize+Final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin % 70'ine katılmak ve dersin gerekliliklerini yerine getirmek zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

devrim.erturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 10:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 4 2 8
Final Sınavına Hazırlık 4 2 8
Diğer (görüntü sanatlarına dair eserlerin izlenmesi) 2 2 4
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411