DERS ADI

: İnovasyon Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MSH 0133 İnovasyon Yönetimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Efes Meslek Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DR. ŞELALE ÖNCÜ GLAUE

Dersi Alan Birimler

Kültürel Miras ve Turizm
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği
Gıda Teknolojisi

Dersin Amacı

Bu ders, inovasyon sürecini stratejik ve operasyonel düzeyde yönetmek için gerekli bilgi, beceri ve uzmanlığı kazandırmayı amaçlamaktadır. Derste özellikle ürün ve süreç inovasyonları konusunda inovasyonların nasıl başarılı bir şekilde yönetileceğine dair bilgiler verilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnovasyon ve inovasyon ile ilişkili kavramların öğrenilmesi
2   Kuruluşların neden inovatif olması gerektiği ve inovasyon türlerinin anlaşılması
3   İnovasyon süreci ve bu sürecin yönetilmesi ve kontrol edilmesine ilişkin mekanizmalar hakkında bilgi sahibi olunması
4   İnovasyonun teşvik edilmesinde yaratıcılık ve Ar-Ge nin rolünün anlaşılması
5   İnovasyonları başarılı bir şekilde yönetmenin yollarını bulmak konusunda beceri kazanılması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı
2 İnovasyon Nedir İnovasyonla ilişkili temel kavramlar
3 İnovasyon türleri
4 İnovasyon süreci
5 İnovasyonun Kaynakları
6 Günümüz işletmelerinde inovasyon yönetiminin yeri ve önemi
7 vize sınavı
8 Süreç İnovasyonu
9 Ürün İnovasyonu
10 Hizmet İnovasyonu
11 Açık inovasyon ve Teknoloji transferi
12 İnovasyonu Gerçekleştirmek
13 Proje Sunumları
14 Genel Değerlendirme
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson
Milson, M & Wilemon, D (2007) The strategy of Managing ınnovation and Technology, Prentice Hall
Tidd J, and Bessant J. (2009) Managing Innovation 4 th Edition
Ufuk Durna, Yenilik Yönetimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım,2002
Seyfi Top, İşletmelerde Yenilik ve Yaratıcılık Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınevi, 2008.
Richard Luecke (çev. Turan Parlak), İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık, Türkiye İş Bankası Yayınları, 2011.
Nuray Korkmaz, Sorularla Yenilikçilik (İnovasyon), İTO Yayınları, Yayın No: 2004-27, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz-yüze konu anlatımı, sunumlar ve ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, dönem sonu sınavı ve ödev ile 5 öğrenme çıktısı ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılmak ve dersin gerekliliklerini yerine getirmek zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

selale.glaue@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında belirtilen programda yer alan günlerdir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Öğrenci Sunumları 1 2 2
Projeye ilişkin hazırlık, üretim 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555