DERS ADI

: Tıp Kütüphaneciliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SHS 2010 Tıp Kütüphaneciliği SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik

Dersin Amacı


Dersin Amacı: Sağlık ve tıbbi bilimsel araştırmalar sonucunda geçmişten günümüze dek elde edilen basılı ve online ortamda yer alan bilimsel bilgileri tüm araştırmacılara aktarabilecek yetenek ve bilgi birikimine sahip yetkin eleman yetiştirmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tıp kütüphanelerinde uygulanmakta olan hizmetleri tanımlayabilir
2   Tıp ve Sağlık alanında geçmişten günümüze kadar elde edilen bilimsel bilgileri denetleyebilir ve aktarabilir
3   Ulusal ve Uluslararsı düzeyde Tıp kütüphaneciliği konusunda yetkin bilgi ve tecrübeye sahip olabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kitap ve kütüphane tarihi
2 Tıp kütüphaneleri tarihi
3 Geçmişten günümüze tıp ve sağlık kütüphaneciliği
4 Tıp ve sağlık kütüphanecilik sistemleri
5 Basılı tıp kaynakları İndeksler Abstraktlar
6 Web tabanlı bilgi sistemleri
8 Online tıp veri tabanları pubmed örneği
9 Ulusal tıp veri tabanı: Türk tıp dizini
10 Sağlık ve tıp kütüphanelerinde otomasyon sistemleri
11 Kanıta dayalı tıp kütüphaneciliği
12 Ulusal tıp ve sağlık bilimleri merkezleri
13 ANKOS ULAKBİM ÜNAK hizmetleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Bilgi Dünyası-ÜNAK yayını
Yard kaynaklar:
-Alkan, N. (2002b). Günümüzde tıp ve sağlık bilimleri kütüphaneciliği.
F. Rukancı ve diğerleri (yay. haz.). Elektronik Gelişmeler Işığında
Araştırma Kütüphaneleri, 24-26 Ekim 2002, Bolu, (s. 17-33). Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
*Alkan, N. (2002b). Günümüzde tıp ve sağlık bilimleri kütüphaneciliği.
F. Rukancı ve diğerleri (yay. haz.). Elektronik Gelişmeler Işığında
Araştırma Kütüphaneleri, 24-26 Ekim 2002, Bolu, Bildiriler içinde
(s. 17-33). Bolu: Abant İzzet Baysal Ünv
-Alkan, N. (2003b). Tıp ve sağlık kuruluşlarında bilgi yönetimi. Bilgi Dünyası. 4(2): 122-145
-Artukoğlu, A. (2002). Tıbbi dokümantasyon. Ankara: KUM Baskı.
-Alakuş, M. (2007). Sağlık bilimlerinde süreli yayıncılık. O. Yılmaz (Ed.) Sağlık Bilm de
süreli yayıncılık-2007 içinde (ss. 201-211). Ankara: TÜBİTAK.
-Küyük, A., Kaplan, A. ve Yılmaz, A. (2005). Elektronik sağlık kayıt sistemlrnn
kütüphanelerle bütünleştleştirilmesi.Bilgi Dünyası 6(1): 3-14

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


Ders sunumları,Web siteleri,Basılı ve Elektronik kaynaklar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS ArasınavTeo
2 FN Yarıyılsonu Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğretim elemanı gerekli gördüğü değerlendirme yöntemlerini ekleyebilir.

Değerlendirme Kriteri

Yarıyıl içi Yarıyıl Sonu
1. Ara Sınav Final/Bütünleme
Teorik Teorik
%100 %100

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, SHMYO Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları çerçevesinde yapılır ve değerlendirilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: alierkan.balci@deu.edu.tr ; tibbiarsiv@yahoo.com
tel: 0 232 412 4727-

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri


Mesai saatleri içinde
OPSİYONEL

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
0
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 25

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555