DERS ADI

: DRAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SHS 2003 DRAMA SEÇMELİ 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DR. GÜLTEN ÖZGÜN

Dersi Alan Birimler

Tıbbi Laboratuvar Teknikleri
Ağız ve Diş Sağlığı
Anestezi
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Odyometri
Nükleer Tıp Teknikleri
İlk ve Acil Yardım
Radyoterapi

Dersin Amacı

Eğitimde yaratıcı dramanın amacı, öğrencinin yaratıcılığını harekete geçirmek,kendini ifade edebilmesini sağlamak,kendini tanımasına ve yaşamı çok yönlü algılamasına yardımcı olmak,ifade gücünü arttırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitimde dramanın temel öğelerini (bileşenlerini) açıklayabilecek,
2   Eğitimde dramanın temel özelliklerini yorumlayabilecek,
3   Değerler oluşturup, inanç ve umutlarını ifade edebilecek,
4   Estetik anlayışı geliştirip, sözcükler, renkler ses ve hareket gibi araçları kullanabilecek,
5   Olaylar karşısında kendi yaratıcı gücünü denemesini sağlayacaktır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yaratıcı Drama Tanımı Ve Önemi
2 Eğitimde Yaratıcı Dramanın Önemi Ve Yaratıcı Dramanın Öğrenciye Kazandırdığı Değerler
3 Drama Etkinliklerinde Kullanılan Eğitim Materyalleri( Kuklalar, Maskeler, Başlıklar, Ritim Araçları),
4 Tele, Bilinç Koridoru, Senaryo İle Öğrenme, Doğçlama, Canlandırma, Rol Oynama
5 Eğitimde Yaratıcı Dramanın Uygulama Basamakları,
6 Ara sınav ve ve Uygulama
7 Yaratıcı Drama Etkinliklerinde Eğitimcinin Rolü (Alan Bilgisi, Oyun Bilgisi, Yaratıcılığı Destekleme, İletişim Becerileri, Planlama, Kabul, Red Etme, Gözlem, Yönergelerin Nitelikleri),
8 Drama Etkinliklerinde Değerlendirme (Öğrenciyi Değerlendirme, Etkinliği Değerlendirme, Öğretmenin Kendini Değerlendirmesi)
9 Çatışma Çözme Stratejileri Uygulamaları
10 Doğaçlama 1
11 Doğaçlama 1
12 Final Projesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kitap bölümleri ve makaleler, powerpoint sunumlar, sınıf içi tartışmalar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Drama, yaşantıları belli aşamaları izlemek durumundadır. Bu aşamalar yine liderin yapacağı çalışmaya göre biçimlendirilebilir, değiştirilebilir. Buna göre geliştirilen ve önerilen aşamalar şöyledir:
- Hazırlık-Isınma Aşaması
- Canlandırma Aşaması
- Değerlendirme-Tartışma-Paylaşım Aşaması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: gulten.ozgun@deu.edu.tr tel: 412 47 25

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Opsiyonel

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 6 3 18
Uygulama 7 2 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Ödev Hazırlama 3 2 6
Uygulama sınavına hazırlık 2 3 6
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Uygulama Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 81

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.132
ÖK.232
ÖK.332
ÖK.432
ÖK.532