DERS ADI

: Sağlık Kurumlarında Pazarlama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SHS 2016 Sağlık Kurumlarında Pazarlama SEÇMELİ 2 1 0 3

Dersi Veren Birim

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

OSMAN LEVENT AKAY

Dersi Alan Birimler

Tıbbi Laboratuvar Teknikleri
Ağız ve Diş Sağlığı
Anestezi
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Odyometri
Nükleer Tıp Teknikleri
İlk ve Acil Yardım
Radyoterapi

Dersin Amacı

Bu ders ile sağlık kurumlarında gözlemlenen pazarlama stratejilerinin neler olduğu ve nasıl uygulanacağı konusunda bilgi kazandırmak, aynı zamanda sağlıkta pazarlama karmasının nasıl oluşturulacağına dair bilgi oluşturmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sağlık kurumlarında pazarlamanın uygulanmasında karşılaşılan sorunları bilir.
2   Sağlık kurumları için pazarlamanın sağlayabileceği faydaları anlar.
3   Stratejik pazarlama yönetimini ve pazarlama stratejilerini öğrenir.
4   Duyarlı organizasyon özelliklerini bilir ve duyarlı olmak için yapılması gerekenleri ortaya koyar.
5   Sürekli değişen çevreye ayak uydurmada sağlık kurumlarının yapabileceklerini ve kullanabilecekleri stratejileri bilir.
6   Girişimci sağlık kurumlarının özelliklerini öğrenir.
7   İmajın ne olduğunu ve imajın nasıl yaratılacağını öğrenir.
8   Sağlık kurumları için müşteri yönetimini ve müşteri tatmin çalışmalarının nasıl yapılacağını öğrenir.
9   Sağlık kurumlarının çevreleriyle olan ilişkilerinin düzenlenmesinde sosyal pazarlama faaliyetlerinin nasıl kullanılacağını bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pazarlama ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi 1.1. Dersin amaç ve hedefleri 1.2. Pazarlamanın tanımı ve özellikleri 1.3. Sağlık kuruluşlarında Pazarlama gelişim süreci 1.4. Sağlık organizasyon yapılarında pazarlama uygulamaları
2 Hizmet pazarlaması ve sağlık hizmetlerinde pazarlamanın rolü 2.1. Hizmet Pazarlama tanım ve özellikleri 2.2. SH de Pazarlamanın özellikleri 2.3. SH de Pazarlamanın faaliyet alanları
3 Tüketici davranışları 3.1. Tüketici Davranış Süreçleri 3.2. Sağlık Sektöründe Davranış Yapıları
4 Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması 4.1. Pazar Araştırma Süreci 4.2. Temel Stratejiler
5 Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi 5.1. Planlama Süreci 5.2. Hedef Pazar Analizi 5.3. Sağlıkta Hedef Kitle Çözümlemesi
6 Büyüme stratejileri 6.1. Sağlık Sektöründe Pazar Payı 6.2. Sağlık Sektöründe Büyüme 6.3. Farklı Stratejiler
7 Stratejik Pazarlama Planlaması 7.1 Stratejik Pazarlama Süreci 7.2 Planlama
8 Sağlık hizmetleri pazarlamasında pazarlama karması elemanları 8.1 Pazarlama Karması Elemanları 8.2 Pazarlamada Yeni Karma Modeli
9 Sağlık hizmetleri pazarlamasında fiyatlama, dağıtım, tutundurma 9.1 Fiyatlama Süreci 9.2 Dağıtım Süreci 10.3 Tutundurma Süreci
10 Sağlık hizmetleri pazarlamasında yeni yaklaşımlar: İlişki pazarlaması ve müşteri ilişkileri yönetimi 10.1 İlişki Pazarlaması 10.2 Müşteri İlişkileri Yönetimi
11 Sağlık hizmetlerinde tüketici davranışları 11.1 Tüketici Tanımı 11.2 Sağlı Hizmetlerinde Tüketici Analizi
12 Pazarlama etiği - Markalaşma ve Marka Yönetimi 12.1 Marka Analizleri 12.2 Sağlık Hizmetlerinde Marka Olmak 12.3 Sağlık Hizmetlerinde Marka Olma Süreç Yönetimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Montague Brown, Healthcare Marketing Management, Health Care Management Review, An Aspen Publication, 1992
Philip Kotler and Roberta N. Clarke, Marketing for Health Care Organizations, Prentice Hall Inc., Englewood Cliffs, New Jersey
Philip Kotler, Soru ve Cevaplarla Günümüzde Pazarlamanın Temelleri, Acar Matbaacılık, Ocak 2006, İstanbul. (Çev. Ümit Şensoy)
Yavuz Odabaşı, Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık, Nisan 2000, İstanbul
Tengilimoğlu, D., Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, 2011.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim Görevlisi ders sunumları, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AR ArasınavTeo
2 ODV PerfOdev
3 VOR Yarıyıliçi Notu TEO * 0.60 + PÖ * 0.40
4 FNT YysonuTeo
5 FNO YysonuPodv
6 FN YarıyılsonuNotu FNT * 0.80 + FPÖ * 0.20
7 BSN FinSonuBşrNotu VOR * 0.50 + FN * 0.50
8 BTT BütTeo
9 BTO BütPodv
10 BUT Bütünleme BTT * 0.80 + BPÖ * 0.20
11 BBN BütSonuBaşarıNotu VOR * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, SHMYO Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları çerçevesinde yapılır ve değerlendirilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: muge.guldas@deu.edu.tr
Tel: +90 (232) 412 47 25

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi: 08.30 - 17.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Ödev Hazırlama 2 4 8
Proje Hazırlama 2 2 4
Sunum Hazırlama 2 5 10
Vize Sınavı 1 1 1
Proje Final Sunumu 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8
ÖK.91