DERS ADI

: SAĞLIK VE SANAT

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SHS 1073 SAĞLIK VE SANAT SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ESİN ERGÖNÜL

Dersi Alan Birimler

Tıbbi Laboratuvar Teknikleri
Ağız ve Diş Sağlığı
Anestezi
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Odyometri
Nükleer Tıp Teknikleri
İlk ve Acil Yardım
Radyoterapi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sağlık, hastalık ve hasta-sağlık çalışanı ilişkisinin, sanat alanlarındaki yapıtlar aracılığıyla irdelenmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Sağlık kavramını farklı boyutlarıyla tartışmak.
2   2. Sağlık bilimlerinin insan yaşamındaki yerini tartışmak.
3   3. Sağlığı konu edinen ünlü sanat eserlerini anımsatmak.
4   4. Belirli sanat eserlerindeki sağlık çalışanı imgesini tartışmak.
5   5. Sağlık çalışanının kendisini değerlendireceği bir ayna yaratmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Sağlık tanımı ve boyutları
3 Sanat tanımı ve türleri
4 Bazı tablolarda ve filmlerdeki doğum, yaşam ve ölüm temaları
5 Türk sinemasındaki sağlık çalışanı-hasta ilişkisi ve yönetmenleri-1
6 Türk sinemasındaki sağlık çalışanı-hasta ilişkisi ve yönetmenleri-2
7 Yabancı sinemadaki sağlık çalışanı-hasta ilişkisi ve yönetmenleri-1
8 Yabancı sinemadaki sağlık çalışanı-hasta ilişkisi ve yönetmenleri-2
9 Sağlık durumlarıyla da tanınmış sanatçılar-1
10 Sağlık durumlarıyla da tanınmış sanatçılar-2
11 Sağlığı konu alan tablolar-1
12 Sağlığı konu alan tablolar-2
13 Sağlığı konu alan diğer sanat eserleri-1
14 Sağlığı konu alan diğer sanat eserleri-2
15 Genel tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dr. Julie Anderson- Tıp Sanatı
Elçin M., Tıbbı Farklı Açılardan Görebilmek: Tıpta İnsan Bilimleri, Hacettepe Tıp Dergisi 2008; 39:55-59
Gordon JJ, Evans M. Learning Medicine from the humanities. Edinburgh: ASME, 2007; 10-1.
Ousager J, Johannessen H. Humanities in undergraduate medical education: a literature review. Acad Med 2010;85:988-998.
Klugman CM, Beckmann-Mendez D. One thousand words: evaluating an interdisciplinary art education program. J Nurs Educ 2015;54:220-223.
Frich JC, Fugelli P. Medicine and the arts in the undergraduate medical curriculum at the University of Oslo Faculty of Medicine, Oslo, Norway. Acad Med 2003;78:1036-1038.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, ev ödevi, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV PerformansÖdv
2 FN Yarıyılsonu Notu
3 BSN Başarı Notu PÖ * 0.50 + FNÖ * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PÖ * 0.50 + BÖ * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Esin Ergönül
İç hat:24684
E-posta: esin.ergonul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba: 13.30-16.30 Cuma: 13.30-16.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Sunum Hazırlama 5 2 10
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 39

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55