DERS ADI

: Hemşirelik Bakım Yönetimi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4091 Hemşirelik Bakım Yönetimi I ZORUNLU 4 24 0 28

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ DİLEK SEZGİN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Öğrencinin birey/aile/toplumun sağlık ve hastalık durumlarında gerekli hemşirelik bakım uygulamaları için yeterlilik kazanmasını sağlamak ve mesleki yaşama uyumunu kolaylaştırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Birey/aile/topluma yönelik sağlığın korunmasına, geliştirilmesine ilişkin bilgileri bireye özgü ve bütüncül yaklaşımla birleştirme ve uygulamaya aktarma
2   Edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda karmaşık bakım yönetiminde bağımsız klinik karar verme becerilerini kullanma
3   Daha fazla sayıdaki bireyin güvenli hemşirelik bakımını bağımsız olarak yönetme
4   Hemşirelik bakımı verirken öncelikleri belirleme, organize etme ve zaman yönetimi becerilerini uygulamaya aktarma
5   Karmaşık durumlarda iletişim becerilerini kullanarak hasta, aile, akran, eğitici, sağlık ekibi arasında işbirliğini yönetme
6   Hemşirelik uygulamalarında karşılaştığı etik problemlere çözüm üretme
7   Kişisel ve profesyonel gelişim gösterme, özdeğerlendirmesini geliştirme/tamamlama
8   Hemşirelik uygulamalarında sağlık politikalarını ve yasal yükümlülükleri analiz etme
9   Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini ve teknolojik gelişmeleri inceleme ve uygulamaya aktarma
10   Kanıta dayalı uygulama bilgilerini uygulama alanına aktarabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

HEF 3055 - Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği
HEF 3058 - Ruh Sağlğı ve Psikiyatri Hemşireliği
HEF 3057 - Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği
HEF 3060 - Halk Sağlığı Hemşireliği
HEF 3062 - Hemşirelikte Yönetim

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı ve hedeflerin tartışılması İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışma, dersin uygulaması
2 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışma, dersin uygulaması,
3 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışma, Dersin uygulaması
4 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışma, Dersin uygulamasıaması
5 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışma, Dersin uygulaması
6 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışma, Dersin uygulaması
7 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışma, Dersin uygulaması ve reflection
8 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışma, Dersin uygulaması I. Ara Sınav
9 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışma, Dersin uygulaması
10 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışma, Dersin uygulaması
11 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışma, Dersin uygulaması, reflection
12 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışma, Dersin uygulaması
13 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışma, Dersin uygulaması
14 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışma, Dersin uygulaması, dersin değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
Akçakaya A (Ed). Palyatif bakım ve Tıp. İstanbul Tıp Kitabevi, 2019.
Aksayan, S. ve ark. Halk Sağlığı Hemşireliği El kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, No:14, 1998.
Aştı TA; Karadağ A. Hemşirelik Esasları 1, Akademi Yayıncılık, 2014.
Ay FA (Ed). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler.4. baskı, Nobel Tıp Kitabevi, 2014.
Çam O, Engin E (Ed). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. İstanbul Tıp Kitabevi, 2014
Can G (Ed.) Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi, Mavi İletişim Danışmanlık AŞ Medikal Yayıncılık, 2007.
Can G (Ed.) Onkoloji Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi, 2014.
Can G. Kanser Hastasında Kanıta Dayalı Palyatif Bakım. Konsensus, 2017.
Güler Ç., Akın A. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları. 2006
Littleton Y.L. Maternity Nursing Care. Thompson Delmar Learning, Newyork, 2005.
Moyet C. Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev. F Erdemir), Nobel Tıp Kitabevi, 2012.
Öztürk O, Uluşahin A. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri. Ankara, 2018.
Sellman D. İyi Bir Hemşire Olmak (Çev.N Kanan, Ö Anğ), Güneş Tıp Kitabevi, Ankara, 2016.
Stuart GW. Principles and Practice of Psychiatric Nursing. Mosby Elsevier, Missouri, USA. 2012.
Taşkın L. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Akademik Tıp Kitabevi, 13. Baskı, 2016.
Üstün B, Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi, 2019.
Yıldırım Y, Fadıloğlu Ç (Ed). Palyatif Bakım Semptom Yönetimi ve Yaşam Sonu Bakım, Nobel Kitabevi, 2017.
Wilkinson JM. Pearson Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev Ed. S Kapucu, İ Akyar, F Korkmaz), PelikanYayınevi, 2018.
Baykal ve Türkmen. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul.2014
Uyer ve Kocaman. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı. Koç Üniversitesi Yayınları. İstanbul.2016

Baykal ve Türkmen. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul.2014
Uyer ve Kocaman. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı. Koç Üniversitesi Yayınları. İstanbul.2016

Özçelik ve ark. Hemşirelikte Haklar ve Sorumluluklar, THD yayını, 2006.
Karadakovan A, Aslan FE. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım,1.Baskı, Nobel Kitabevi, 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslere katılım, uygulama, sunum, tartisma, refleksin, soru-cevap, vaka sunumu, kavram haritası, klinik uygulama, kendi kendine öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara Sınav notu: Vaka Sunum Notu
Yarıyıl içi notu: Ara Sınav notunun % 50 si + Uygulama notunun %50 (hemşire notu %5, öğretim elemanı notu %55, reflection notu %5, portfolyo notu ortalamasının %30 (kanıt kullanımına yönelik etkinlik %25 ve webinar katılımı %5)
Ders Başarı notu: Yarıyıl içi notunun %50 si + Final veya Bütünleme sınav notunun %50 si
Minimum ders başarı notu: 100 tam not üzerinden 60 tır.
Minimum Final ve bütünleme sınav notu: 100 tam not üzerinden 50 dir.


Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin ödev/sunumlarında; durumları tanımlaması, analiz etmesi, planlaması, karar vermesi, girişimleri yürütmesi, değerlendirmesi, işbirliği, bilgiye ulaşması, değişim yaratması değerlendirilmektedir.

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Ders Uygulamalı Meslek Dersleri-1 (1 vizeli) kapsamındadır.
Portfolyo içeriğinde yer alan etkinliklere yönelik hazırlanmış rubrikler ve değerlendirme kriterleri doğrultusunda yapılacaktır. Vaka sunumları ise Vaka Sunumu Değerlendirme Formu ile değerlendirilecektir.





Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğrerim Üyesi Dilek Sezgin

02324126965

dilek.sezgin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

st. 13.00-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama (Reflection) 14 2 28
Grup çalışması 1 10 10
Uygulama 14 24 336
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Sunum Hazırlama 1 30 30
Panellere Katılım 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 700

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1535555354453
ÖK.25333444553
ÖK.34434335444
ÖK.444555435545454
ÖK.5545545335245354
ÖK.653545554
ÖK.755333434554555
ÖK.85353535453
ÖK.934425534
ÖK.1043553435555