DERS ADI

: Halk Sağlığı Hemşireliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 3060 Halk Sağlığı Hemşireliği ZORUNLU 5 6 0 12

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. FATMA ŞEYDA ÖZBIÇAKÇI

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin birinci basamak sağlık hizmetlerinin sunumunda sağlığının korunması ve geliştirilmesine ilişkin hemşirelik girişimlerini yerine getirebileceği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanması hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünyada ve ülkemizde birey, aile ve toplumun sağlığını etkileyen sosyo ekonomik ve kültürel sorunları tartışır.
2   Halk Sağlığı Hemşireliği ve TSH ne ilişkin temel kavramları, ilkeleri bilir.
3   Birinci basamakta yaşam dönemlerine ilişkin bireylere risk yaklaşımı ile sorunları önleme, sağlığı geliştirme ve rehabilite etmek için kanıta dayalı hemşirelik bakımını kültürel ve etik değerlere uygun verir.
4   Toplumun öncelikli sağlık sorunlarını biyo-psiko-sosyal bir bütün olarak değerlendirip sağlık risklerini azaltan eğitim programları geliştirir.
5   Sağlık gereksinimlerinin karşılanmasında sektörlerarası işbirliği yapar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

HEF 2036 - İç Hastalıkları Hemşireliği
HEF 2038 - Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sağlık Hizmetlerinde Örgütlenmesi ve Yönetimi, Sağlıkta Dönüşüm Programı, Halk Sağlığı /Halk Sağlığı Hemşireliği Doç. Dr. Fatma Şeyda Özbıçakcı/Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney /Doç. Dr. Gülendam Karadağ/Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GürkanMakale Düz Anlatım Soru-cevap Tartışma
2 Halk Sağlığı Hemşireliği/Toplum Tanılama Doç. Dr. Fatma Şeyda Özbıçakcı/Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney /Doç. Dr. Gülendam Karadağ/Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GürkanTartışması Makale Düz Anlatım- Soru Cevap
3 Aile Sağlığı Hemşireliği/Erken tanı ve taramalar Doç. Dr. Fatma Şeyda Özbıçakcı/Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney /Doç. Dr. Gülendam Karadağ/Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GürkanKahoot Düz Anlatım Soru Cevap
4 Erken tanı ve taramalar Ev Kazaları ve İlk yardım Uygulamaları, Halk Sağlığında Etik Doç. Dr. Fatma Şeyda Özbıçakcı/Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney /Doç. Dr. Gülendam Karadağ/Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GürkanJamboard Düz Anlatım- Soru Cevap
5 Okul Sağlığı Hemşireliği/Yaşlı Sağlığı ve Bulaşıcı Olmayan Hastalıkların Kontrolü Doç. Dr. Fatma Şeyda Özbıçakcı/Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney /Doç. Dr. Gülendam Karadağ/Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GürkanKahoot Düz Anlatım Soru-Cevap
6 Okul Sağlığı Hemşireliği/Toplumda Bulaşıcı Hastalıkların Kontrolü, Doç. Dr. Fatma Şeyda Özbıçakcı/Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney /Doç. Dr. Gülendam Karadağ/Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GürkanBulmaca Düz Anlatım Soru-Cevap
7 Toplumda Bulaşıcı Hastalıkların Kontrolü, Olağan Dışı Durumlarda Hemşirelik Doç. Dr. Fatma Şeyda Özbıçakcı/Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney /Doç. Dr. Gülendam Karadağ/Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GürkanKahoot Düz Anlatım Soru-Cevap Tartışma
8 1. ara sınav Olağan Dışı Durumlarda Hemşirelik/Kırılgan Gruplar Doç. Dr. Fatma Şeyda Özbıçakcı/Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney /Doç. Dr. Gülendam Karadağ/Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GürkanKelime bulutu
9 tatil
10 Kırılgan Gruplar/ İş sağlığı hemşireliği, Doç. Dr. Fatma Şeyda Özbıçakcı/Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney /Doç. Dr. Gülendam Karadağ/Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GürkanSoru- cevap Düz Anlatım
11 İş sağlığı hemşireliği,/ Çevre Sağlığı Hemşireliği Doç. Dr. Fatma Şeyda Özbıçakcı/Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney /Doç. Dr. Gülendam Karadağ/Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar Gürkan
12 Sağlık Eğitimi, Rehberlik ve Danışmanlık/ Sağlığın Geliştirilmesi/Evde Bakım Hemşireliği Doç. Dr. Fatma Şeyda Özbıçakcı/Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney /Doç. Dr. Gülendam Karadağ/Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GürkanMakale Düz Anlatım Video Soru cevap
13 Evde Bakım Hemşireliği/Kültürlerarası Hemşirelik Doç. Dr. Fatma Şeyda Özbıçakcı/Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney /Doç. Dr. Gülendam Karadağ/Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GürkanMünazara Makale İncelemesi
14 Kültürlerarası Hemşirelik/Global sağlık ve uluslararası kurum ve kuruluşlar Doç. Dr. Fatma Şeyda Özbıçakcı/Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney /Doç. Dr. Gülendam Karadağ/Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GürkanDüz anlatım Kahoot Makale
15 Toplum Ruh Sağlığı, Global sağlık ve uluslararası kurum ve kuruluşlar Doç. Dr. Fatma Şeyda Özbıçakcı/Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney /Doç. Dr. Gülendam Karadağ/Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GürkanJamboard Düz Anlatım Soru-Cevap

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Carter K.F.,Kaiser K.L., O Hara P.A., Callister L.C. (2006). Use of PHN Competenciesand ACHNE Essentials toDevelopTeaching-Learning StrategiesforGeneralist C/PHN Curricula. PublicHealthNursing, 23(2):146-160.
2. Erci B. (2009). Halk Sağlığı Hemşireliği. Göktuğ yayıncılık, Ankara.
3. Stanhope, M.,&Lancaster, J. (2013). PublicHealthNursing-RevisedReprint: Population-CenteredHealthCare in theCommunity. ElsevierHealthSciences.
4. Allender, J.,Rector, C., & Warner, K. (2013). Community&PublicHealthNursing: PromotingthePublic sHealth. Lippincott Williams &Wilkins.
5. Linsley, P.,Kane, R., &Owen, S. (Eds.). (2011). Nursingforpublichealth: promotion, principlesandpractice. Oxford UniversityPress.
6. Maurer, F. A.,& Smith, C. M. (2012). Community/publichealthnursingpractice: Healthforfamiliesandpopulations. ElsevierHealthSciences.
7. Aksayan S., Bahar Z, Bayık A ve ark. (1998). Halk Sağlığı Hemşireliği El Kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, Birlik Ofset, İstanbul.
8. Bertan, M., Güler, Ç.,(1997), Halk Sağlığı Temel Bilgiler Ankara.
9. Dirican, R., Bilgel, N.,(1993), Halk Sağlığı , 2.Basım, Uludağ Üniversitesi Basımevi.
10. Öztek, Z., Kubilay, G.,(1993), Toplum Sağlığı Ve Hemşireliği Somgür Yayıncılık, Ankara.
11. Erefe İ., Bayık A., Özsoy S.A. ve ark. Halk Sağlığı Hemşireliği Ders Notları, E.Ü. H.Y.O, Bornova- İzmir, 2004.
12. Güler, Ç., Akın, L. (2012) Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, soru yanıt, grup çalışması, tartışma etkinliği, sorun çözme, Etkileşimli ders yöntemleri (kahoot, jamboard, bulmaca, PİCO, münazara, video).

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yarıyıl içi notu: Ara Sınav notunun %50 si + Uygulama notunun %50 si
Ders Başarı notu: Yarıyıl içi notunun %50 si + Final veya Bütünleme sınav notunun %50 si
Minimum ders başarı notu: 100 tam not üzerinden 60
Minimum Final ve bütünleme sınav notu: 100 tam not üzerinden 50

Değerlendirme Kriteri

Yarıyıl içi notu: Ara Sınav notunun %50 si + Uygulama notunun %50 si
Ders Başarı notu: Yarıyıl içi notunun %50 si + Final veya Bütünleme sınav notunun %50 si
Minimum ders başarı notu: 100 tam not üzerinden 60
Minimum Final ve bütünleme sınav notu: 100 tam not üzerinden 50

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. F. Şeyda Özbıçakçı
ozbicak@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 5 70
Uygulama 14 6 84
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 5 70
Fİnal sınavına hazırlık 1 30 30
Vize sınavına hazırlık 1 14 14
Bağımsız Çalışma 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 300

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.35555555555
ÖK.45555555555
ÖK.55555555555