DERS ADI

: Hemşirelikte Araştırma Projesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4083 Hemşirelikte Araştırma Projesi SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. AYLİN DURMAZ EDEER

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere hemşirelik alanında bir araştırma projesini grup olarak hazırlama, proje raporunu sözlü ve yazılı olarak sunma becerisini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Literatür tarama yollarını açıklayabilme
2   Bir araştırma problemine karar verebilme
3   Bir araştırma önerisinin adımlarını açıklayabilme
4   Bir araştırma probleminin çözüm yollarına karar verme
5   Araştırma raporunu hazırlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amacı, öğrencilerden beklentiler Doç.Dr. Ezgi KARADAĞ Doç.Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Doç. Dr. Aylin DURMAZ EDEER Soru- cevap
2 Araştırma probleminin belirlenmesi Doç.Dr. Ezgi KARADAĞ Doç.Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Doç. Dr. Aylin DURMAZ EDEER Grup tartışması, Soru- cevap Beyin fırtınası
3 Araştırma probleminin belirlenmesi Doç.Dr. Ezgi KARADAĞ Doç.Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Doç. Dr. Aylin DURMAZ EDEER Grup tartışması Soru- cevap Beyin fırtınası
4 Literatür tarama yollarını hatırlatma, gösterme Doç.Dr. Ezgi KARADAĞ Doç.Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Doç. Dr. Aylin DURMAZ EDEER Grup tartışması, Soru-cevap Beyin fırtınası
5 Literatür tarama Doç.Dr. Ezgi KARADAĞ Doç.Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Doç. Dr. Aylin DURMAZ EDEER Grup tartışması, Soru-cevap Beyin fırtınası Örnek makale kritiği
6 Literatür tarama Doç.Dr. Ezgi KARADAĞ Doç.Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Doç. Dr. Aylin DURMAZ EDEER Grup tartışması, Soru-cevap Beyin fırtınası Örnek makale kritiği
7 Araştırma probleminin tanımını yapılması Doç.Dr. Ezgi KARADAĞ Doç.Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Doç. Dr. Aylin DURMAZ EDEER Grup tartışması, Soru-cevap Beyin fırtınası Örnek makale kritiği
8 Ara sınav (Araştırma probleminin tanımını yazılması) Araştırma konusuna yönelik giriş ve amaç bölümünün yazılı teslimi
9 Araştırma konusuna yönelik konunun önemi ve amaca son halinin verilmesi Doç.Dr. Ezgi KARADAĞ Doç.Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Doç. Dr. Aylin DURMAZ EDEER Grup tartışması, Soru-cevap Beyin fırtınası
10 Araştırma probleminin çözülmesi için yöntemlerin belirlenmesi (bakım protokolü güncelleme, algoritma, akış şeması oluşturma) Doç.Dr. Ezgi KARADAĞ Doç.Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Doç. Dr. Aylin DURMAZ EDEER Grup tartışması, Soru-cevap Beyin fırtınası
11 Araştırma probleminin çözülmesi için yöntemlerin belirlenmesi (bakım protokolü güncelleme, algoritma, akış şeması oluşturma) Doç.Dr. Ezgi KARADAĞ Doç.Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Doç. Dr. Aylin DURMAZ EDEER Grup tartışması, Soru-cevap Beyin fırtınası Örnek makale verilmesi
12 Probleme yönelik çözümün oluşturulması Doç.Dr. Ezgi KARADAĞ Doç.Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Doç. Dr. Aylin DURMAZ EDEER Grup tartışması, Örnek makale verilmesi Beyin fırtınası Soru cevap
13 Probleme yönelik çözümün oluşturulması Doç.Dr. Ezgi KARADAĞ Doç.Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Doç. Dr. Aylin DURMAZ EDEER Grup tartışması, Soru-cevap Beyin fırtınası Örnek makale verilmesi
14 Araştırma raporunun oluşturulması Doç.Dr. Ezgi KARADAĞ Doç.Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Doç. Dr. Aylin DURMAZ EDEER Grup tartışması, Soru-cevap Beyin fırtınası Görsel destekli sunum (poster olarak final sınavında sunulması)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
Akgül A.Tıbbi Araştırmalarda istatistiksel Analiz teknikleri SPSS uygulamaları. Emek Ofset LTD.Şti.Ankara,2005.
Erefe İ.Hemşirelikte Araştırma: İlke, Süreç ve Yöntemler.Odak Ofset,Ankara, 2002.
Sümbüloğlu K,Sümbüloğlu V. Biyoistatistik. HatipoğluYayınevi,Ankara,2002.
Polit DF., Beck CT., Hungler BP.Essentials of Nursing Research: Methods, Appraisal, and Utilization. Fifth Ed Lippincott, USA,2001

Yardımcı kaynaklar:
Özhan Çaparlar ve Dönmez. Bilimsel Araştırma Nedir, Nasıl Yapılır , Turk J Anaesthesiol Reanim 2016; 44: 212-8.
Ulus T., İnce C.H., Aliustaoğlu F.S., Melez İ. E. Araştırma nasıl tasarlanır , Adli Tıp Dergisi, 24(2):40-7.
Karabulut N., Gürçayır D., Yaman Aktaş Y. Hemşirelik Araştırma Tarihi, ACU Sağlık Bil Derg 2019; 10(2):121-128.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel destekli sunum, soru-cevap, grup tartışması, Beyin fırtınası, Örnek makale kritiği,

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Açıklamalar:
Dönem içi notunu bir ara sınav notu oluşturur.
1. Ara sınav notunu öğrencilerin araştırma yapmak istedikleri konunun önemini ve amacını açıkladıkları araştırma önerisi oluşturacaktır.
Ara sınav için; öğrenciler araştırma konularını yazılı grup ödevi olarak teslim edeceklerdir.

Final sınavında
Öğrencilerin araştırma yapmak istedikleri konuda/bitirdikleri/güncelledikleri araştırma oluşturacaktır.
Final sınavında; Öğrenciler araştırma konularını sunumunu yapacaklar (poster olarak) ve yazılı (Word halini) grup ödev olarak teslimi yapacaklardır.
Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize notun yüzde 50 ı ile, final notunun % 50 ı ders başarı notu olarak belirlenecektir.

Ders Başarı Notu: %50 yarıyıl içi notu (Ara sınav)+%50 final notu

Değerlendirme Kriteri

öğrencilerin ödev raporunda; karar verme, eleştirel düşünme, bilgilerini birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi 35240 Balçova/İZMİR
İş Tel: 412 47 64
Doç.Dr. Aylin Durmaz Edeer
aylin_durmaz@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 1 4 3
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.25555
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.5555555