DERS ADI

: Mesleki İngilizce II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2068 Mesleki İngilizce II SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MERLİNDA ALUŞ TOKAT

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu derste öğrencinin mesleki terminolojiyi öğrenmesi, dinleme, yazma, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Medikal metinleri anlamak
2   Alanında İngilizce iletişim becerilerini kullanabilmek
3   Doğru bir şekilde metin yazabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş ve ders içeriği hakkında bilgi Merlinda ALUŞ TOKAT Sunum, çeviri, tartışma, kavrama, dinleme
2 Hastanedeki odalar Hasta kabulü Merlinda ALUŞ TOKAT Sunum, çeviri, tartışma, kavrama, dinleme
3 Hasta kabulü: vücudun bölümlerini tanımlamak ödev Hande YAĞCAN Sunum, çeviri, tartışma, kavrama, dinleme
4 Odak: Hastanın gözlemini yapmak için gerekli ekipman, gözlemi kaydetme Hande YAĞCAN Sunum, çeviri, tartışma, kavrama, dinleme
5 Operasyon sonrası bakım "Operasyon sonrası iyileşme" Gülendam KARADAĞ Sunum, çeviri, tartışma, kavrama, dinleme
6 Operasyon sonrası bakım "hasta odasına dönüş" IV sıvı ekipmanı, başlama ve kaydetme Merlinda ALUŞ TOKAT Sunum, çeviri, tartışma, kavrama, dinleme
7 Hasta mobilizasyonu Hande YAĞCAN Sunum, çeviri, tartışma, kavrama, dinleme
8 Vize Gülendam KARADAĞ Sunum, çeviri, tartışma, kavrama, dinleme
9 Hastanın rehabilitasyonu "beslenme planı" Hande YAĞCAN Sunum, çeviri, tartışma, kavrama, dinleme
10 Hastanın rehabilitasyonu "hastanın iyileşme sürecini planlama" Hande YAĞCAN Sunum, çeviri, tartışma, kavrama, dinleme
11 Halk Sağlığı hemşiresi Gülendam KARADAĞ Sunum, çeviri, tartışma, kavrama, dinleme
12 Diabetli hastanın yönetimi ödev Merlinda ALUŞ TOKAT Sunum, çeviri, tartışma, kavrama, dinleme
13 Hastanedeki odalar, yönlendirmeler Gülendam KARADAĞ Sunum, çeviri, tartışma, kavrama, dinleme
14 Dersin Değerlendirilmesi Gülendam KARADAĞ

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Allum, V., McGarr, P. (2010). Cambridge English for Nursing Intermediate Plus. Cambridge University Press, The Edinburgh Building.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Çeviri
Tartışma
Kavrama
dinleme

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Açıklamalar:
Dönem boyunca 1 adet ara sınav ve 1 adet final veya bütünleme sınavı ile ders değerlendirmesi yapılacaktır.
Ara sınav notu: 1 adet ara sınav notunun %50 si yarı yıl içi notu oluşturacaktır
Yarıyıl içi notu: Ara Sınav notu
Ders Başarı notu: Yarıyıl içi notunun %50 si + Final veya Bütünleme sınav notunun %50 si
Minimum ders başarı notu: 100 tam not üzerinden 60 tır
Minimum Final ve bütünleme sınav notu: 100 tam not üzerinden 50 dir.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Merlinda ALUŞ TOKAT
merlinda_alus@yahoo.com
Telefon: 4124770
Doç. Dr. Gülendam KARADAĞ
gkaradag71@gmail.com
Dr. Öğr. Üyesi Hande YAĞCAN
hande.yagcan@gmail.com
Telelefon: 4124775

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi, öğretim üyesi derslerinden sonra

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 0 0 0
Ödev Hazırlama 0 0 0
Sunum Hazırlama 0 0 0
Kitap Okuma 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Bağımsız Çalışma 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 1 1
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555
ÖK.255
ÖK.3555