DERS ADI

: DİJİTAL ORTAMDA GRAFİK SUNUM TEKNİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3749 DİJİTAL ORTAMDA GRAFİK SUNUM TEKNİKLERİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. TUTKU DİDEM ALTUN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Dersin temel amacı, öğrencilerin projelerini/tasarımlarını, bilgisayar ortamında yaratıcı ve etkili bir görsellik içinde sunabilmeleri için gerekli grafik tasarım altyapısını oluşturmak, tasarım konseptine uygun etkili sunum yöntemleri ile görselleştirme tekniklerini kullanabilme ve ilgili bilgisayar programlarından yararlanma becerilerini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarımın ifadesinde etkili bir görsel sunumun önemini ve bunun için gerekli teknikleri anlama
2   Grafik tasarımın temel ilkelerini kavrama ve görselleştirmelerde kullanabilme
3   Bir tasarıma ilişkin farklı aşamaları, farklı grafik tekniklerle (pafta, poster, broşür, kitapçık, slayt sunum, animasyon, vb.) görselleştirebilme ve buna yönelik bilgisayar programlarını kullanabilme
4   Bir tasarım ürününü -kavramsal çözümleme, konsept şemaları, yazılı metin, iki ve üç boyutlu görseller gibi- tüm bileşenleriyle grafik değeri yüksek bir nitelikte sunuma hazırlayabilme ve etkili sunum paftaları oluşturabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mimari görselleştirmede kullanılan teknikler, günümüzdeki önemi ve gelişimi
2 Grafik Tasarımın Temel İlkeleri ve Mimari Sunumda Kullanılma Potansiyelleri
3 Mimari projede konseptin görselleştirilmesi ve sunumuna ilişkin teknikler (Analiz ve anafikir şemaları, sözlü ve yazılı ifadeler, video, ses vb. gibi farklı araçlardan faydalanma)
4 Adobe Photoshop Programının Kullanımı Üzerine Genel Bilgilendirme Bilgisayar Lab.
5 Bilgisayar ortamında mimari konsept sunumu hazırlanması, photoshop görselleştirme denemeleri Bilgisayar Lab.
6 İki ve üç boyutlu mimari çizimlerin Photoshopa aktarımı ve ifadeli bir sunum için hazırlanması Bilgisayar Lab.
7 dobe Photoshop ortamında sunum için renklendirme-doku atama-ışıklandırma Bilgisayar Lab.
8 Ara Sınav Bilgisayar Lab.
9 Sunum paftalarının hazırlanması I- etkili grafik dil, kompozisyonel bütünlük, görsel malzemelerin hiyerarşisi ve hikayenin anlatımı, photoshop görselleştirme denemeleri Bilgisayar Lab.
10 Sunum paftalarının hazırlanması II, photoshop görselleştirme denemeleri Bilgisayar Lab.
11 Farklı görsel ve işitsel teknikleri kapsayan bütüncül bir final sunumun oluşturulması, photoshop görselleştirme denemeleri Bilgisayar Lab.
12 Slayt sunum hazırlanması, yazılı metin, etkili konuşma ve sunum denemeleri Bilgisayar Lab.
13 Portfolyo tasarımı ve hazırlanması Bilgisayar Lab.
14 Ödev Sunumları ve Kritikler Bilgisayar Lab.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Abdulgani Arıkan, 2008, Grafik Tasarımda Görsel Algı, Eğitim Kitabevi
Aybike Ceylan Kızıltaş, Ayşe Tekel, Bilge Artmatlı Köroğlu, Kolektif, Nilgün Görer Tamer, Nilüfer Gürer, Nuray Bayraktar, 2012, Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım, Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul
Ayten Öztürk, Serkan Perkmen, 2009, Multimedya ve Görsel Tasarım, Profil Yayıncılık
Emre Becer, 2011, İletişim ve Grafik Tasarımı, Dost Kitabevi, Ankara
Gavin Ambrose , Paul Harris (2012). Grafik Tasarımın Temelleri, çev: M.E.Uslu, Literatür Yayınları, İstanbul
Gavin Ambrose , Paul Harris (2013). Grafik Tasarımda Tasarım Fikri, çev: M. Taşçıoğlu , A. G.Taşçıoğlu, Literatür Yayınları, İstanbul
Gavin Ambrose, Paul Harris, 2012, Görsel Baskı Öncesi Hazırlık ve Üretim Sözlüğü, Literatür Yayıncılık, İstanbul
Grafik Animasyon, 2012, Kodlab Yayın
İlknur Aydoğdu Karaaslan, Leyla Budak, 2000, Sunumlarda Görsel Destek Kullanımı: Etkili Powerpoint Tasarımı ve Teknik Özellikleri, Beta Yayınevi, İstanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, öğretim üyesi tarafından verilen teorik ders anlatımların yanı sıra, Photoshop ile görselleştirme tekniklerinin uygulamalı anlatımı içermektedir. Ayrıca, dönem sonunda öğrenciler bir tasarım sunumu çalışması gerçekleştirilecektir. Bunun dışında öğretim üyesinin dönem boyunca küçük ödev/uygulamalar yaptırma hakkı saklıdır. Öğrencilerin dersteki tartışmalara aktif katılımı önemlidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5
6


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödevler ve öğrenci sunumları, konunun açık şekilde anlaşılmış olması, problemi ele alışı ve özgünlüğü, tasarımın niteliği ve sunum formatı gibi kriterler üzerinden değerlendirilecektir. Öğretim üyesi, dönem başında sunumlar için öğrenci grupları oluşturabilir. Grup sunumları bir işbirliği çabası gerektirir. Her grup üyesinin grup çalışmasına yaklaşık olarak eşit katkı sağlamasını garantilemek grubun sorumluluğundadır.
Derse katılım, öğrencinin devamlılığına, ders sırasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için sağladığı katkıya bağlı olacaktır.
Ara Sınav %10 (ÖÇ2, ÖÇ3)
Ödev/Sunum %55 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Final Sınavı %35 (ÖÇ4)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Geç teslimler, farklı değerlendirmeye tabi tutulacaktır.
3. Her türlü kopya ya da intihal girişimi fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
4. Öğretim üyesi kısa sınavlar/ödevler yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. T. Didem AKYOL ALTUN
Tel: 0 232 301 84 82
E mail: didem.akyol@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.45