DERS ADI

: SÜRDÜRÜLEBİLİR MİMARLIK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3747 SÜRDÜRÜLEBİLİR MİMARLIK SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. EBRU GÜLLER

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı mimari tasarım sürecinde sürdürülebilirlik kriterleri hakkında öğrencilere temel bilgileri vermek, eğitim ve sağlık amaçlı bina tiplerinde sürdürülebilirlik kriterlerini değerlendirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sürdürülebilirlik kavramını, sürdürülebilir mimarlık ve sürdürülebilir tasarım ilkelerini tanımlayabilme
2   Kent ölçeğinden yapı ölçeğine kadar sürdürülebilirlik kavramını farklı anahtar kelimeler üzerinden değerlendirebilme ve sürdürülebilir mimarlık tasarım ilkelerini eğitim, sağlık gibi farklı yapı tipleri üzerinden örnekleyebilme
3   Yurtiçi/yurtdışı yasa, yönetmelik ve sertifikasyon sistemleri hakkında bilgi edinme ve bu alandaki sorumlulukları öğrenme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş bilgilerinin verilmesi, dersin yönteminin tanıtılması, seminer konularının açıklanması
2 Çevre algısına, çevre sorunlarına yönelik farkındalık çalışması
3 Sürdürülebilirlik kavramı Sürdürülebilir bir çevre için mimarlık Bir sonraki ders için ön hazırlık ödevinin verilmesi
4 Sürdürülebilir mimarlık, sürdürülebilir tasarım kriterleri
5 EKB uzmanlığı ve BEPTR (Misafir sunumu)
6 Yurtiçi yasa, yönetmelik ve sertifikasyon sistemleri (Öğrenci grup sunumu) Yurtdışı yasa, yönetmelik ve sertifikasyon sistemleri (Öğrenci grup sunumu)
7 Eğitim yapılarında sürdürülebilir tasarım kriterleri
8 Sağlık yapılarında sürdürülebilir tasarım kriterleri
9 Ara sınav veya dosya teslimi ve notlama Öğrencilerin sunum hazırlıklarına yönelik soru-cevap
10 Öğrenci sunumları
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları Sunumların teslim edilmesi
14 Dönemi değerlendirme Final ödevine yönelik detaylı açıklama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Referanslar: Sürdürülebilir mimarlık, eğitim yapıları, sağlık yapıları, ekolojik tasarımlar, herkes için tasarım, evrensel tasarım konularını içeren makale, tez ve kitaplar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dijital sunumla desteklenen kuramsal bilgi aktarımı
Grup çalışmaları
Araştırma konularının öğrenci grupları tarafından sunumu ve tartışılması
Anahtar sözcükler üzerinden değerlendirme ve tartışma



Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Arasınav veya Dosya Teslimi (%20)+Araş.Ödv. Sunumu(%30)+Yarıyılsonu Sınavı veya Teslimi (%50)+Bütünleme

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav veya Dosya Teslimi: %30 ÖÇ.1, ÖÇ.3
Sunum: %30 ÖÇ.2, ÖÇ.3
Final Sınavı veya Teslimi: %40 ÖÇ.1, ÖÇ.2, ÖÇ.3



Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Anlatımlar görsellerle desteklenmek zorundadır.
2. Anlatımlar ve sunumlar sırasında anahtar sözcükler not edilir.
3. Öğrencilerin derse aktif katılımları beklenmektedir.
4. Geç teslimler, farklı değerlendirmeye tabi tutulacaktır.
5. Her türlü kopya ya da intihal girişimi fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.guller@deu.edu.tr
+90 232 3018452

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders programına uygun olarak dönem başında bildirilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Sunum 6 2 12
Ders Anlatımı 8 2 16
Diğer kısa sınavlara hazırlık 0
Ödev Hazırlama 0
Diğer
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 1 13
Vize sınavına hazırlık 1 8 8
Final sınavına hazırlık 1 8 8
Sunum hazırlama 1 16 16
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer kısa sınav 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.35555