DERS ADI

: MİMARİ MEKANIN TEMEL BİLEŞENLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 2901 MİMARİ MEKANIN TEMEL BİLEŞENLERİ ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. TUTKU DİDEM ALTUN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

'mimari mekân'ın temel bileşenlerini ('kullanıcı', 'mekan organizasyonu', 'ölçek', 'malzeme', 'ışık', 'ses', 'renk', 'doku' öğelerine ayrıştırarak) tanıtmak; öğrencinin bunları kullanarak hedeflenen bir iç mekân etkisi tasarlama, tasarımlarına aktarma ve etkin ifade tekniklerini kullanabilmesini sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimari mekânın temel bileşenlerini ('kullanıcı', 'mekân organizasyonu', 'ölçek', 'malzeme', 'ışık', 'renk', 'doku') anlama ve tanımlayabilme
2   Mimari mekanın temel bileşenlerinin niteliksel ve niceliksel farklarının etkilerini değerlendirebilme
3   Bir tasarım probleminde hedeflenen bir mimari/mekânsal etkiyi mimari mekânın temel bileşenlerini etkin kullanarak oluşturabilme
4   Tasarladığı mekânın mimari/mekânsal etkisini farklı iletişim tekniklerini kullanarak etkili sunabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mimari Mekanın Temel Bileşenleri- Genel Giriş
2 Uygulama
3 Mimari Mekan ve Ölçek Kavramı - Tasarım görevi
4 Tasarım projesi kritikler
5 Mimari Mekan ve `Renk' ve kavramı - Tasarım görevi
6 Tasarım projesi kritikler
7 Tasarım projesi kritikler
8 Mimari Mekan ve 'Malzeme' ve 'Doku' kavramı - Tasarım görevi
9 Tasarım projesi kritikler
10 Tasarım projesi kritikler
11 Mimari Mekan ve `Işık' kavramı - Tasarım görevi
12 Tasarım projesi kritikler
13 Tasarım projesi kritikler
14 Final Jüri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Lesson for the students in Architecture,Herman Hertzberg,1991
- Experiencing Architecture, Steen Eiler Rasmussen,1964
- Yaşanan Mimari, Steen Eiler Rasmussen, Ömer Erduran,1994
- Analysing Architecture,Simon Unwin,2009
- The Eyes of the Skin ,Juhani Pallasmaa,1996
- ABC of architecture, James F. O'Gorman,1998
- Thinking architecture,Peter Zumthor,1999
- Architecture ,Andrew Ballantyne,2002
- 101 things I learned in architecture school, Matthew Frederick,2007
- What Is Architecture , Paul Shepheard,1994
- Proportion,Richard Padovan,2002
- Dynamic Daylighting Architecture,Helmut Köster,2004
- Body, memory, and architecture,Kent C. Bloomer, Charles,1977
- Questions of perception,Steven Holl, Juhani Pallasmaa, 2006

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Mimari mekanın bileşenlerine dair bilgi ve kuramsal taban eğitmenler tarafından hazırlanan sözlü ve görsel sunumlar üzerinden aktarılır. Öğrenciler bu bilgileri kullanarak, SUNUMLAR hazırlarlar ve ayrıca yine bu bilgileri analiz edecekleri ve uygulayacakları TASARIM GÖREVLERİ verilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders İçi Uygulamalar (ÖK 1, ÖK 2, ÖK 3)
Final Proje Teslimi (ÖK 4)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

* Her derse gerekli malzeme, araç ve gereçlerin getirilmesi gereklidir.
* Derslere devamlılık şarttır.
* Öğrencinin sınıf içi uygulamalar aracılığıyla derse aktif katılımı şarttır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Deniz Dokgöz
deniz.dokgoz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 1 11
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Final Sınavına Hazırlık 1 27 27
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1521
ÖK.25
ÖK.353
ÖK.45