DERS ADI

: MİMARLIK VE OYUN

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3598 MİMARLIK VE OYUN SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. BURCU GÜLAY TAŞÇI

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Dersin öncelikli amacı öğrencilerin mimarlık ve oyun ilişkisi hakkında düşümelerini sağlamaktır. Bu ders ile mimarlık ile oyunun farklı zeminlerde nasıl ilişki kurabileceğini gösterilmektedir. Bu kapsamda oyun mekânı tasarımından başlayarak, mimarlık eğitiminde oyunun araçsallaştırılmasına kadar farklı açılımlara yer verilmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Oyun mimarlık ilişkisini kurabilme
2   Çocuk dostu oyun mekânı tasarımı kriterlerini tanımlayabilme
3   Oyun mekanlarını özelliklerine göre sınıflandırabilme
4   Oyun dostu mekan tasarım kriterlerini tartışabilme
5   Oyunu mimari eğitim sürecinde araç olarak kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş, amaç ve kapsamının anlatılması Okunacak makale verilmesi
2 Mimarlık oyun ilişkisi Sunum, tartışma
3 Oyun - oyun çevreleri Okunacak makale verilmesi
4 Oyun mekanı tasarımında dikkat edilmesi gereken konular (örnekler ile anlatım) Sunum, tartışma
5 Kapalı ve açık oyun mekanları Sunum, tartışma
6 Sokağın ve kentin çocuk oyun alanı olarak yeniden ele alınması Araştırma ödevi verilmesi (Öğrencilerin yaşadıkları yapılı çevrede yer alan 3 oyun mekanını eleştirel gözle değerlendirecekleri bir sunum yapmaları istenecektir)
7 ARA SINAV
8 Öğrenci sunumları Tartışma
9 Öğrenci sunumları Tartışma
10 Öğrenci sunumları Tartışma
11 Farklı bir açılım: Mimarlık öğretiminde yöntem olarak oyun (Mimarlık eğitiminin sınıf oyunları, yaratıcı drama, bilgisayar oyunları ile desteklenmesi üzerine) Sunum, tartışma
12 Belirlenen bir mimari problemin oyun yöntemi ile çözülmesi sınıf içi egzersiz Oyun Planlama
13 Bilgisayar oyununun mimarlık eğitimindeki yeri Ödev: seçilen bir bilgisayar oyununun incelenmesi
14 Öğrenci sunumları Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Ana kaynak:

Galindo, M. (2012). Playground Design. Berlin: Braun Publishing.

Gülay Tasçı, B ve Kaya, İ. (2011). Özürlü Çocuklar İçin Oyun Alanları Tasarlamak. MIMARIST, 2(40), 106-111.

Squire, K. (2005). Game-Based Learning: Present and Future State of the Field. Madison, WI: University of Wisconsin-Madison Press.

Yardımcı kaynaklar:
Çatak, G. (2011). Oynarken tasarlamak: Dijital Tasarım Oyunları. Sigma 3, 385-391.

Dewey, J. Experience and Education, Touchstone, New York, 1997.

Garris, R., Ahlers, R., and Driskell, J. E. (2002). Games, Motivation, and Learning: A Research and Practice Model. Simulation & Gaming 33(4).

Gros, B. (2007). Digital Games in Education: The Design of Games-Based Learning Environments, Journal of Research on Technology in Education 40 (1), 23-38.

Gülay Tasçı, B. ve Gökmen, H. (2011). Çocukların Oyun Hakkı ve Çocuğun Yasama Ortamı
Şehir. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 90(15), 445-455.

Gülay Tasçı, B. (2015). Can a Computer Game be Accepted as a Tool for Computer Aided
Design . II. Architectural Design Conference, 367-376.)

Gülay Taşçı, B. (2015). Oyunun Sınırları ve Kentte Sürdürülebilirliği. 9.Uluslararası Sinan
Sempozyumu(161), 1-6.

Gülay Tasçı, B ve Aktaş, Ö. (2016). Yapay Zeka ve Mimarlık. YAPI DERGISI(413), 130-
135.

Gülay Tasçı, B. Aktaş, Ö. (2016). Yapılı Çevre Eğitimi İçin Mobil Oyun Yazılımı. VIII.
Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi

Gülay Tasçı, B. (2016). Utilization of Digital Games in Built Environment Education.
Unıversal journal of educatıonal research, 4(3), 632-637., doi: 10.13189/ujer.
2016.040323

Mungai, D. and Jones, D. (2002). Games to Teach By , Proceedings of the E18th Annual Conference on Distance Teaching and Learning, August 14-16, 2002.

McFarlane, A., Sparrowhawk, A., and Heald, Y. (2002). Report on the Educational Use of Games, https://pantherfile.uwm.edu/tjoosten/LTC/Gaming/teem_gamesined_full.pdf, Access Date, 13/02/2014.

Piaget, J., & Inhelder, B. (1967). The Child's Conception of Space. New York: W.W. Norton.

Yürekli, İ. (2003). Mimari Tasarım Eğitiminde Oyun, Doktora Tezi, İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


Teorik ders anlatımı, tartışma, oyun, bireysel ödevler ve sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlk teorik ders anlatımlarından sonra öğrenciler konulara yönelik araştırma çalışması yapacak. Araştırmalar sunum halinde sınıfla paylaşılacak ve bu çalışma ile ara sınav teslimlerine hazırlık yapılması sağlanacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme Kriteri:
ARA SINAV %50 (ÖÇ1,ÖÇ2,ÖÇ3)
FİNAL % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Öğrencilerin konulara ve ilgili kaynaklara hazırlanmış olarak derslere katılmaları beklenmektedir.
3. Geç teslimler, farklı değerlendirmeye tabi tutulacaktır.
4. Her türlü kopya ya da intihal girişimi fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
5. Öğretim üyesi kısa sınavlar/ödevler yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar ödev/sunum notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

burcu.gulay@deu.edu.tr, 232 301 84 95

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 8:30-11:30.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 2 14
Uygulama 1 2 2
Vize sınavına hazırlık 1 6 6
Final sınavına hazırlık 1 12 12
Diğer 0 0 0
Sunum hazırlama 2 2 4
Ödev hazırlama 2 10 20
Diğer kısa sınavlara hazırlık 0 0 0
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 5 1 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Ödev teslimi ve Sunumlar 4 2 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1111
ÖK.2111111
ÖK.3111
ÖK.4111111
ÖK.5111