DERS ADI

: YAPIM SİSTEMLERİ ARAŞTIRMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 4632 YAPIM SİSTEMLERİ ARAŞTIRMASI SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ KUTLUĞ SAVAŞIR

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Günümüzde kullandığımız yapım sistemlerinden; tam endüstrileşmiş, kısmen endüstrileşmiş, rasyonelleştirilmiş ve konvansiyonel yapım sistemlerinin birbirlerine karşı üstün yanlarının araştırılması ile içinde bulunulan duruma en uygun yapım sisteminin fayda-değer analizleri yardımıyla belirlenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yapım sistemlerini sınıflandırabilme
2   Herhangi bir yapının yapım aşamalarını sıralayabilme
3   Herhangi bir binanın metrajını, maliyetini, yapı fiziği özelliklerini önemle ısı yalıtım değerlerini ve yaklaşık yapım süresini belirleyebilme
4   Fayda-değer ve/veya fayda-maliyet analizleri yardımıyla yapım sistemlerini karşılaştırabilme
5   Araştırdığı yapım sistemi hakkında bilgi sunabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş 1.1. Dersin amacı, kapsamı ve işleniş şeklinin anlatımı. 1.2. Araştırma ödevi konularının aktarımı ve konuya uygun mimari proje geliştirilmesi.
2 2.1. Yapım sistemlerinin sınıflandırılması 2.2. Konvansiyonel Yapım Sistemiyle tasarlanmış bir binanın yapım aşamalarının analiz edilmesi.
3 3.1. Konvansiyonel Yapım Sistemiyle tasarlanmış bir binanın metrajının çıkarılması 3.2. Birim fiyat analizleri yardımıyla metraja uygun yaklaşık bina maliyetinin hesaplanması
4 4.1. Konvansiyonel Yapım Sistemiyle tasarlanmış binanın yapı fiziği özelliklerinin belirlenmesi 4.2. Isı yalıtım hesabının yapılması
5 5.1. Konvansiyonel Yapım Sistemiyle tasarlanmış binanın yaklaşık yapım süresinin hesaplanması
6 6.1. Yapım sistemlerinin değerlendirilmesinde "fayda-değer" ve "fayda-maliyet" analizi yöntemlerinin kullanılması
7 7.1. Konvansiyonel Yapım Sistemiyle tasarlanmış binanın fayda-değer analizine etkisi olan diğer etkenlerin belirlenmesi
8 8.1. Önem katsayılarının belirlenmesi
9 9.1. Yapım sistemlerinin başarı puanlarının hesaplanması
10 10.1. Öğrenci sunumları
11 11.1. Öğrenci sunumları
12 12.1. Öğrenci sunumları 12.2. Ödevlerin teslimi
13 13. Konuların genel tekrarı
14 14. Konuların genel tekrarı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Savaşır, K. (2008). Afet Sonrası Uygulanacak ve Geçiciden Kalıcıya Dönüştürülecek Konut Tasarımları İçin Türkiye Koşullarına Uygun Yapım Sistemlerinin İrdelenmesi, Basılmamış Doktora Tezi, Temmuz, İzmir.

Yardımcı kaynaklar:
http://www.birimfiyat.com
Orhon, A.V. (2003). Çok Katlı Konut Yapılarında Takviyeli Yığma Yapımın Türkiye Koşullarına Uygulanabilirliği Açısından Bir Model Önerisi, D.E.Ü., F.B.E., Doktora tezi.
.Sey, Y., Tapan, M. (1976) Değerlendirmede Temel Sorunlar ve Mimarlıkta Değerlendirme, İ.T.Ü. Mimarlık Fakültesi, Yapı Araştırma Kurumu Yayınları Seri: C Araştırmalar, Sayı:11, İstanbul.
Sunar, Ş. (b.t.). Endüstrileşmiş Bina Açısından Mimari Tasar ve Uygulama Sorunları, İTÜ Mimarlık Fakültesi, İstanbul.
Şen, N. (1976). Geleneksel Yapımda Rasyonalizasyon (Endüstriyel Yapı ve Prefabrikasyon), E.Ü. Mühendislik Bilimleri Fakültesi Mühendislik ve Mimarlık Yüksek Okulu, İzmir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik ders anlatımı, tartışma, bireysel veya grup araştırmaları ve araştırmaların sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlk hafta belirlenen konulara yönelik bireysel veya grup olarak öğrenciler portfolyo hazırlayıp, sunum yapacak. Sunumların bittiği hafta, sunumu yapılan konuda ödev teslimi yapılacaktır. Ödev (%20) ve sunum (%20) olarak değerlendirilecektir. Her ders işlenen konulara yönelik ders sonunda quiz yapılacak olup % 10 etkili olacaktır. Dönem sonunda verilen final ödevinin etkisi ise % 50 olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Quiz/Kahoot % 10 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Ödev/Sunum % 40 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ5)
FİNAL % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derste öğrencilerle birebir ilgilenmek ve tartışma ortamını verimli şekilde sürdürebilmek için dersi alacak öğrenci sayısının 18'i geçmemesi öngörülmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kutlug.savasir@deu.edu.tr
0.232.301.8389

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 7.8. saatler

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 2 22
Öğrenci Sunumları 3 2 6
Ödev Hazırlama 1 17 17
Final Sınavına Hazırlık 1 17 17
Diğer Kısa Sınav 1 2 2
Final Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 66

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.35555
ÖK.4555
ÖK.5555