DERS ADI

: İZMİR'DE MİMARİ GELİŞMELER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 4528 İZMİR'DE MİMARİ GELİŞMELER SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. EMEL KAYIN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

İzmir kentinin mimarlığına ilişkin tarihsel ve çağdaş verileri öğretmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İzmir kentinin mimarlığı konusundaki tarihsel-kültürün sürecin ve çağdaş gelişmelerin anlatılabilmesi
2   İzmir kentinin mimarlığı konusundaki gelişmelerin tartışılabilmesi
3   İzmir kentinin mimarlığı konusunda edinilen bilginin uygulama alanındaki karşılıklarının izlenebilmesi
4   İzmir kentinde ortaya çıkan mimarlığı oluşturan farklı parametrelerin ve diğer disiplinlerle ilişkili girdilerin analiz edilmesi
5   İzmir kentinin mimarlığı konusunda edinilen bilginin değerlendirilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin ve yöntemlerinin takdimi
2 İzmir mimarlığına ilişkin genel problematiklerin gözden geçirilmesi
3 İzmir mimarlığının temellendiği sosyo-ekonomik, kültürel, tarihsel ve kentsel çerçeve
4 İzmir mimarlığının temellendiği sosyo-ekonomik, kültürel, tarihsel ve kentsel çerçeve
5 Konuya ilişkin araştırma içeriklerinin kurgulanması
6 İzmir kentinin tarihsel mimarlığı konusundaki irdelemeler
7 İzmir kentinin tarihsel mimarlığı konusundaki irdelemeler
8 İzmir kentinin çağdaş mimarlığı konusundaki irdelemeler
9 İzmir kentinin çağdaş mimarlığı konusundaki irdelemeler
10 Ara sınav-Ödev ara teslimi
11 İzmir kentindeki mimarlığın araştırmalar üzerinden tartışılması
12 İzmir kentindeki mimarlığın araştırmalar üzerinden irdelenmesi
13 İzmir kentindeki mimarlığın araştırmalar üzerinden tartışılması
14 İzmir kentindeki mimarlığın araştırmalar üzerinden tartışılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Güngör Kaftancı, Mimarlıkta Yarım Yüzyıl, İzmir:İzmir Mimarlar Odası İzmir Şubesi, 2001
Emel, Kayın, İzmir Oteller Tarihi, İzmir:İBB Kent Kitaplığı, 2000.
Mübeccel, Belik, Kıray, Örgütleşemeyen Kent, Ankara: Sosyal Bilimler Derneği, 1972

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Doğrudan aktarım yoluyla öğrenme-öğretme, sistematik tartışmalar yoluyla öğrenme-öğretme, literatür araştırması, sözlü görüşme ve gözleme yoluyla öğrenme-öğretme, istatistiksel yöntemler vb. yollarla öğrenme-öğretme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5
6
7


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Arasınav %25+Ödev/Sunum %20+Derse Katılım %5+Yarıyılsonu %50+Bütünleme

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav %25 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
Ödev Sunum %20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Final Sınavı %50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Derslere Katılım %5

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin belirli zamanlarda sunum yaptıkları ve tartışmalara aktif bir biçimde katılabildikleri aktif bir ders yöntemi uygulacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

emel.kayin@yahoo.com
0.536.7186043

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 10 2 20
Öğrenci sunumu 3 2 6
Haftalık ders öncesi /sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin okunması vb.) 7 1 7
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 8 8
Ödev hazırlama 1 10 10
Sunum hazırlama 1 5 5
Araştırma 5 2 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.55