DERS ADI

: KONAKLAMA YAPILARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 4722 KONAKLAMA YAPILARI SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. EMEL KAYIN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Konaklama yapılarıı konusundaki tarihsel-kültürel gelişim sürecini ve çağdaş yaklaşımları öğretmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Konaklama yapıları konusundaki tarihsel-kültürel sürecin ve çağdaş gelişmelerin anlatılabilmesi
2   Konaklama yapılarının sınıflandırılabilmesi
3   Konaklama yapıları konusundaki örneklerin incelenebilmesi
4   Konaklama yapılarının tasarımını oluşturan parametrelerin tartışılabilmesi
5   Konaklama yapıları konusunda edinilen mimari-tarihsel bilginin tasarıma yansıtılma olasılıklarının değerlendirilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin ve yöntemlerinin takdimi
2 Konaklama yapılarına ilişkin genel problematiklerin gözden geçirilmesi
3 Konaklama yapılarını biçimlendiren aktörler-faktörler
4 Yolculuk sistemleri ile konaklama yapıları arasındaki ilişkiler
5 Konuya ilişkin araştırma konularının içeriklerinin kurgulanması
6 Konaklama yapılarının tarihsel gelişim sürecinin örnekler üzerinde incelenmesi
7 Çağdaş konaklama yapılarına ilişkin kavramlar, sınıflandırmalar ve inter-disipliner olgular
8 Konaklama yapılarında program ve temel birimler
9 Konaklama yapılarında mevzuat
10 Ara sınav
11 Konaklama yapılarına ilişkin çağdaş yönelimlerin araştırmalar üzerinden tartışılması
12 Konaklama yapılarına ilişkin çağdaş yönelimlerin araştırmalar üzerinden tartışılması
13 Konaklama yapılarına ilişkin çağdaş yönelimlerin araştırmalar üzerinden tartışılması
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

F.R.Lawson, Hotels and Resorts:Planning, Oxford:Design and Refurbishment, 1995
B.Kumral, (Ed) Turizm Yapıları, İstanbul:YEM, 1994
E.Kayın, İzmir Oteller Tarihi, İzmir:İBB Kent Kitaplığı, 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Doğrudan aktarım yoluyla öğrenme-öğretme, sistematik tartışmalar yoluyla öğrenme-öğretme, literatür araştırması, sözlü görüşme ve gözleme dayalı araştırma yoluyla öğrenme-öğretme, istatistiksel yöntemler vb. yollarla öğrenme-öğretme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5
6
7


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Arasınav %25+Ödev/Sunum %20+Derse Katılım %5+Yarıyılsonu %50+Bütünleme

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav %25 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
Ödev /Sunum %20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Final Sınavı %50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Derslere Katılım %5

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin belirli zamanlarda sunum yaptıkları ve derse katıldıkları aktif bir ders yöntemi uygulanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

emel.kayin@yahoo.com / 0.536.7186043

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Öğrenci Sunumları 3 2 6
Haftalık ders öncesi /sonrası hazırlıklar (mimari tasarım süreci) 7 1 7
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 8 8
Grup ödevi hazırlama 1 10 10
Sunum hazırlama 1 5 5
Diğer (Araştırma) 5 2 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.55555