DERS ADI

: MİMARİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 4521 MİMARİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. EMEL KAYIN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Mimarlık alanına yönelik araştırma becerilerini arttırmak, bu konudaki kuram ve yöntemleri öğretmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimarlık konusundaki farklı araştırma yöntemlerinin kavranabilmesi
2   Mimarlığın meseleleri konusunda problem kurma, geliştirme ve detaylandırma konusundaki yönelimlerin açıklanabilmesi
3   Mimari araştırmanın raporlanmasına ve sunulmasına ilişkin beceriler geliştirilebilmesi
4   Tekil ve ortak çalışma süreçlerinin tartışma ve sonuç çıkarmaya yönelik biçimde geliştirilmesi yönündecdeneyim sağlanması
5   Mimarlık kültürüne yönelik birikimin araştırmacı ve irdeleyici biçimde değerlendirilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin ve yöntemlerinin takdimi
2 Mimarlık alanının genel problematiklerinin gözden geçirilmesi
3 Mimarlık alanına yönelik bir araştırma için bir problematik kurma deneyimi
4 Seçilen konuda ön araştırmaların yapılması
5 Araştırmanın içeriğini kurgulama deneyimi
6 Literatür araştırmasına yönelik yöntemlerin ve öneri araştırmaların tartışılması
7 Çevre ve yapı araştırmasına yönelik yöntemlerin ve öneri araştırmaların tartışılması
8 Literatürel, gözlemsel ve istatistiki veri dökümleriyle ilgili çalışmalar
9 Raporlama teknikleriyle ilgili çalışmalar
10 Ara sınav
11 Sunum tekniklerinin ders kapsamındaki araştırmalar üzerinden deneyimlenmesi ve sonuçlarının tartışılması
12 Sunum tekniklerinin ders kapsamındaki araştırmalar üzerinden deneyimlenmesi ve sonuçlarının tartışılması
13 Sunum tekniklerinin ders kapsamındaki araştırmalar üzerinden deneyimlenmesi ve sonuçların tartışılması
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cemal Yıldırım, Bilim Felsefesi, İstanbul:Remzi Kitabevi, 1979
Niyazi, Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Ankara, Matbaş Matbaacılık ve Ambalaj Sanayi, 1982
Saim, Kaptan, Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Ankara, Tekışık Web Ofset Teknikleri, 1991

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Doğrudan aktarım yoluyla öğrenme-öğretme, sistematik tartışmalar yoluyla öğrenme-öğretme, literatür araştırması, sözlü görüşme ve gözleme dayalı araştırma yoluyla öğrenme-öğretme, istatistiksel yöntemler vb. yoluyla öğrenme-öğretme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5
6
7


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara Sınav%25+Ödev/Sunum%20+Derse Katılım%5+Yarıyıl Sonu%50+Bütünleme

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav %25 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
Ödev-Sunum %20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Final Sınavı %50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Derse katılım %5

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin belirli zamanlarda sunum yapabildikleri ve sürekli biçimde tartışmalara katılabildikleri aktif bir ders yöntemi uygulanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

emel.kayin@yahoo.com /0.536.7186043

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 10 2 20
Öğrenci Sunumları 3 2 6
Haftalık ders öncesi /sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 7 1 7
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 8 8
Grup ödevi hazırlama 1 10 10
Sunum hazırlama 1 5 5
Diğer (Araştırma) 5 2 10
Vize Sınavı 1 2 2
1 2 2
Final Sınavı 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.45
ÖK.5555