DERS ADI

: EGE'DE ANTİK ÇAĞ MİMARLIĞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3729 EGE'DE ANTİK ÇAĞ MİMARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MİNE TANAÇ ZEREN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Ders kapsamında, söz konusu medeniyetler Arkaik dönemden-Roma Dönemine kadar geçen tarihsel perspektif içerisinde, ortaya koydukları yapılı çevre, kentsel doku, kent mimarlığı, kentsel mekan üretimi, mimarinin sosyal rolü, form, anlam, strüktür, yapı teknolojisi, yapı malzemesi başlıkları altında incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ege Bölgesinde şekillendiren ve günümüz mimarlığına etki eden toplumun sosyo-ekonomik ve kültürel girdilerini tanıma
2   Evrensel mimarlığı, şekillendiren etkileri anlayarak değerlendirme
3   Antik Dönem Mimarlığının yapı tiplerini tanıma
4   Antik Dönem Yapı tiplerini ve üsluplarını değerlendirme becerisini kazanma
5   Antik Dönem Yapı tiplerinin üretilme biçimlerini ve teknolojileri hakkında bilgi sahibi olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, Dersin İçeriğinin Tanıtılması- Terminolojinin Aktarılması
2 Helen Kentinin Gelişimi 1 Polis Kavramı, Arkaik Dönem Kenti,
3 Helen Kentinin Gelişimi 2 Klasik Dönem Kenti
4 Helen Kentinin Gelişimi 3 Hellenistik Dönem Kenti Öğrenciye bir sonraki hafta yapılacak odak çalışma kapsamında çalışacakları bölgelerin tanımlarının yapılması ve odak çalışmanın kapsamının aktarılması
5 Antik Kentler Üzerine Bilgi Paylaşımının sağlanmasını amaçlayan öğrenci odaklı bir çalışma yapılması, Izgara Planlı Kentler ve Araziye Bağımlı Kentlerin mekansal farklılıklarının kentlerin üzerinden okunması-uygulama
6 Antik Kentler Üzerine Bilgi Paylaşımının sağlanmasını amaçlayan öğrenci odaklı bir çalışma yapılması, Izgara Planlı Kentler ve Araziye Bağımlı Kentlerin mekansal farklılıklarının kentlerin üzerinden okunması-uygulama
7 5.ve 6. Haftada sınıfta Ephesos, Pergamon, Priene, Miletos ve Assos kentleri üzerinden yapılan uygulama çalışmasının sunulması
8 1. Ara Sınav
9 Antik Dönem Agora Yapılarının mimari özelliklerinin aktarılması
10 Antik Dönem Tapınak Mimarisinin aktarılması
11 Antik Dönem Tiyatro yapılarının mimari özelliklerinin aktarılması
12 Antik Dönem Konut yapılarının mimari özelliklerinin aktarılması
13 Diğer Kentsel Elemanlar - Yollar-Çeşmeler-Heykeller
14 2. Ara Sınav
15 Dönemim değerlendirmesinin yapılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akarca, A.(1972). Şehir ve Savunması. Ankara: Türk Tarih Kurumu.
Akurgal, E.(1988). Anadolu Uygarlıkları. İstanbul: NET Turistik Yayınları.
Bean, G.E.(1997). Eski Çağda Ege Bölgesi. (Çeviren: Delemen,İ) İstanbul: Arion Yayınevi.
Childe, Gordon (1974). Tarihte Neler Oldu, (Çev.A.Şenel, M.Tunçay), Ankara: Odak Yayınları.
Childe, Gordon (1978). Kendini Yaratan İnsan, (Çev.F.Ofluoğlu), İstanbul: Varlık Yayınları.
Cook, J.M. (1970). The Greeks In Ionia and The East. (3rd Edition). Great Britain: Camelot Pres.
Dinsmoor,W.B, (1950). The Architecture of Ancient Greece , London,
Doxiadis,C. A. (1972). The Method for The Study Of The Ancient Greek Settlements . Atina.
Finley, M.I.(1970). Early Greece The Bronze and The Archaic Ages. London.
Hammand,N.G.L. (1972). The City In The Ancient World. Cambridge: Massachusetts.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Antik Dönemde Ege Bölgesinde üretilen mimarlığın deşifre edilebilmesi için teorik ders anlatımlarının yanısıra öğrencilerind e derse bire bir katılımlarının hedeflendiği ve öğrencilerin bireysel araştırma ve çalışmalar yaparak araştırma konuları kapsamında yapacakları sunumları ile derse etkin bir biçimde katkı koymalarının sağlanması şeklinde yürütülecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5
6
7


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem içerisinde iki ara sınav yapılacaktır. Ayrıca Antik kent planlama kriterlerinin okutulduğu uygulama çalışması yapılacak ve notlandırılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

ARA SINAV %25 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4,ÖÇ5)
Ödev+Sunum %20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4,ÖÇ5)
Derse Katılım %5 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4,ÖÇ5)
FİNAL% 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3,ÖÇ4, ÖÇ5) +Bütünleme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mine.tanac@deu.edu.tr 0090 232 301 84 97

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra açıklanacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 9 2 18
Uygulama 3 2 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 2 4 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Sunum Hazırlama (Uygulamanın sunumu) 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155555
ÖK.25555
ÖK.355
ÖK.4555
ÖK.5555