DERS ADI

: BİLEŞEN DÜĞÜM NOKTASI VE ÇÖZÜM İLKELERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3638 BİLEŞEN DÜĞÜM NOKTASI VE ÇÖZÜM İLKELERİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ KUTLUĞ SAVAŞIR

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Doğru detaya, doğru düşünce ve basit üretilebilirlik sayesinde ulaşılır. İki farklı ya da aynı özellikteki yapı elemanının birbiriyle olan sağlıklı birleşiminin; en ekonomik, en doğru, en kolay, en basit ve en yapılabilir hale getirilmesi ile düğüm noktaları için uygun çözümler geliştirilmektedir. Endüstrileşmiş yapım yöntemleriyle elde edilen yapı elemanlarının birleşim noktalarının (çubuk-çubuk, çubuk-düzlem, düzlem-düzlem) çözümlerinin araştırılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yapı ve yapıma ilişkin kavramları tarif edebilme
2   Genel olarak yapım sistemlerini sınıflayabilme
3   Endüstrileşmiş yapım sistemlerindeki bileşenleri tanımlayabilme
4   Çubuk-çubuk, çubuk-panel, panel-panel yapı elemanlarının birleşimlerindeki detayları en basit şekilde çözebilme
5   Tam veya kısmen endüstrileşmiş yada rasyonelleştirilmiş yapım sistemlerinden birini seçip, birleşim noktalarındaki detayları sınıfta sunabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.1. Dersin amacı, kapsamı ve işleniş şeklinin anlatımı. 1.2. Araştırma konularının verilmesi
2 2.1. Tanımlar- Yapı, Yapım, Yapım sistemi, Taşıyıcı sistem, Yapı malzemesi, Yapı bileşeni, Yapı elemanı kavramları 2.2. İlkel, geleneksel, konvansiyonel, rasyonelleştirilmiş, kısmen endüstrileşmiş ve tam endüstrileşmiş yapım sistemlerinin örneklerle anlatımı
3 3.1. Endüstrileşmiş yapımın koşulları ve özellikleri
4 4.1. Konut teknolojisinde endüstrileşme 4.2. Yapı bütününü oluşturan elemanların belirlenmesi 4.3. Belirlemeler için yöntem
5 5.1. Yöntemin örneklere uygulanması
6 6.1. Ek-1: Endüstrileşmiş yapı elemanları için kurallar 6.2. Ek-2: Beton ve Betonarme elemanlar için toleranslar
7 7.1. Bileşenlerin düşey ve yatayda bir araya gelişlerinin irdelenmesi
8 8.1. Boyutsal koordinasyon ve alana dönük bileşenlerin bir araya gelebilirliği 8.2. Bileşen morfolojisini belirleme üzerine örnekler
9 9.1. Uygulama ve projelendirme
10 10.1. Ödev teslimi ve Öğrenci sunumları (8 öğrenci)
11 11.1. Öğrenci sunumları (8 öğrenci)
12 12.1. Öğrenci sunumları (8 öğrenci)
13 Konuların genel tekrarı
14 Konuların genel tekrarı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Şen, N. (1990). Konut Teknolojisinde Endüstrileşme, 2. Baskı, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, MM/MİM-90 EY-29, İzmir.

Yardımcı kaynaklar:
Savaşır, K. (2000). Silindir Yüzeyli Uzay Kafes Sistemlerde Yükseklik ve Geçilen Açıklık Bakımından Tek ve Çift Tabakalı Sistemlerin Karşılaştırılması, Basılmamış yüksek lisans tezi, İzmir.
Sunar, Ş. (b.t.). Endüstrileşmiş Bina Açısından Mimari Tasar ve Uygulama Sorunları, İTÜ Mimarlık Fakültesi, İstanbul.
Şen, N. (1976). Geleneksel Yapımda Rasyonalizasyon (Endüstriyel Yapı ve Prefabrikasyon), E.Ü. Mühendislik Bilimleri Fakültesi Mühendislik ve Mimarlık Yüksek Okulu, İzmir.
Türkçü, H.Ç. (1988). Endüstrileşmiş Yapım- Konut Sorunu Açısından İrdelenmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Yayınları, MM/MİM-88 EY 155, İzmir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik ders anlatımı, tartışma ve bireysel ödev uygulaması

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İkinci hafta belirlenen konulara yönelik bireysel olarak öğrenciler dönem boyunca derste geliştirdikleri bir konuta ilişkin portfolyo hazırlayacak. Hazırlanan portfolyo son 3 hafta derste sunulacak. Ödev (%20) ile sunum (%20) birlikte değerlendirilecek olup, başarı notun % 40'ını oluşturacaktır. Dönemiçi ders sonlarında yapılan quizler başarı notunu % 10 etkiler. Final sınavı için yeni bir ödev konusu verilecek ve hazırlanan ödev başarı notunun % 50'sini oluşturacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Quiz/ Kahoot % 10 (ÖK1, ÖK2, ÖK3, ÖK4)
Ödev/Sunum % 40 (ÖK1, ÖK2, ÖK3, ÖK5)
Final Sınavı % 50 (ÖK1, ÖK2, ÖK3, ÖK4)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersi alacak öğrenciler öğreniminin en az 5. yarıyılında olmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kutlug.savasir@deu.edu.tr
0.232.3018389

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

-

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 2 22
Öğrenci Sunumları 3 2 6
Ödev Hazırlama 1 17 17
Final Sınavına Hazırlık 1 17 17
Sunum Hazırlama 1 2 2
Proje Ödevi 1 2 2
Final Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 68

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5