DERS ADI

: BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 1514 BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ERDEM YILDIRIM

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Mimarlık eğitimine yeni başlayan öğrenciler için, mimari temsil ve anlatım aracı olarak temel bilgisayar destekli çizim ve görüntü işleme yazılımlarını kullanma yeteneklerinin geliştirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Görüntü işleme yazılımlarının kullanım mantıklarını anlama ve kullanma
2   Bilgisayar destekli çizim yazılımlarının kullanım mantıklarını anlama ve kullanma
3   Bu yazılımların birbirleriyle ilişkilerini ve beraber kullanımların öğrenme
4   Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama
5   Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini kendi kendine geliştirebilmeyi ve güncelleyebilmeyi sağlayacak temel yapıyı oluşturma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amacı, yöntemi, mimarlıkta bilgisayar ve bilgi teknolojisinin yeri ve temel bilgisayar ve bilgi teknolojisi kavramlarına giriş ve ' Nurbs' modelleme.
2 .Parametrik tasarıma giriş ve liste yönetimi.
3 Parametrik tasarımda eğriler
4 Parametrik tasarımda yüzeyler ve 'mesh'
5 Parametik tasarımda atraktörler ve genetik algoritma
6 Ara Sınav
7 Parametrik tasarımda mikroişlemciler ve sensörler
8 'Mesh' modifikasyon yazılımları
9 Dilimleyici yazılımlar
10 Üç boyutlu baskı
11 Sanal gerçeklikte modelleme ve artırılmış gerçeklik
12 Işık simülasyon yazılımları
13 Mimari animasyon
14 Ek yazılımlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akipek, F. Ö. (2004). Bilgisayar teknolojilerinin mimarlıkta tasarım geliştirme aracı
olarak kullanımı. Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
Alexander, C. (1964). Notes on the synthesis of form . Massachusetts: Harvard
University Press.
Allen, C. (1966). Computer-aided drawing and design. Production Engineer, 45(8),
442-456.
Andia, A. (2001). Integrating digital design and architecture during the past three
decades. Proceeding. Seventh International Conference on Virtual Systems and
Multimedia içinde (677 686). Berkeley: IEEE.
Beesley, P., Hirosue, S. ve Ruxton, J. (2006). Toward responsive architectures.
Responsive architectures: Subtle technologies, 1, 3 11
Boldrin, N. (2014). Dynamic ınevitability in computational design. Yüksek Lisans
Tezi, University of Cincinnati, Ohio.
Kolarevic, B. ve diğer. (2000). Digital architectures. ACADIA 2000, 126(1), 123-130.
Schumacher, P. (2009). Parametricism: A new global style for architecture and urban
design. Architectural Design, 79(4), 14 23.
Tedeschi, A. ve Wirz, F. (2014). AAD - Algorithms-aided design: parametric
strategies using grasshopper. Brienza: Le Penseur publisher.
Yazar, T. ve Uysal, S. (2016). Grasshopper ile parametrik modelleme. İstanbul: Pusula.

W10 Bilgisayar (mikrofonlu)
Yazılımlar
Rhinoceros 6
Meshmixer
Autodesk Slicer
Simplify 3D
Archicad
Twinmotion veya Lumion
Autocad
Sketchup

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik ders anlatımı, bireysel araştırma ve çalışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ARA SINAV % 50 (ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
FİNAL SINAVI % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erdem.yildirim@deu.edu.tr
0090 232 301 8391

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders dönemi başında açıklanacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.555