Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. MEDİHA BURCU SILAYDIN AYDIN |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
Sürdürülebilir kalkınma amacı kapsamında oluşturulan bir uygulama aracı olarak Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED)ni ve devamında ÇED'nin yetersizliklerinden ötürü geliştirilen Stratejik Çevresel Değerlendirme (SÇD)sini tanıtmak ve bunların şehir planlama ile ilişkisini kurmak, dersin temel amacıdır. Ayrıca ders kapsamında, bu uygulama araçlarının çevresel sorunlara yaklaşımı değerlendirilmekte ve böylelikle öğrenciye sürdürülebilir kalkınma anlayışına doğa temelli eleştirel bir bakış açısı kazandırılmaya çalışılmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
- Ameco Environmental Services. (2005). Stratejik Çevresel Değerlendirme (SÇD) hakkında Taslak Türk Yönetmeliğini uygulama için Pratik El Kitabı. TC Çevre ve Orman Bakanlığı, TC Kültür ve Turizm Bakanlığı. Ankara. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, konu anlatımları, okuma destekleri ve sınıf içi tartışma ve ödev sunumları eşliğinde yürütülen tartışmalar ile ilerlemektedir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Kavrama Ara Sınav Değerlendirmesi ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders, konu anlatımları, okuma destekleri ve sınıf içi tartışma ve ödev sunumları eşliğinde yürütülen tartışmalar ile ilerlemektedir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
burcu.silaydin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma: 15:00-16:45 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|