Ders Bilgileri
|
|
Dersi Veren Birim |
|
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
|
Lisans |
Ders Koordinatörü |
|
PROF.DR. SİBEL ECEMİŞ KILIÇ |
Dersi Alan Birimler |
|
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
|
Bu ders öğrencilerin, mekânsal sorunlara ilişkin, bilimsel araştırma süreçlerine uygun olarak hipotez kurma, teorik çerçevenin oluşturulması, analiz yapma, sentezleme ve planlama/tasarıma yönelik çözüm önerileri geliştirme konusundaki BİREYSEL becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
|
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
|
PLN 4121 - ŞEHİR PLANLAMA PROJESİ V |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
|
Planlama ile ilgili mevzuat |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
|
Ders, konferans sunumlar, okumalar , alan araştırması, örnek uygulamaların araştırılması, bireysel çalışmalar biçiminde araştırma sonuçlarının rapor ve haritalara aktarılması, bireysel çalışma olarak yürütülen projenin kritikleri ve proje raporlarının oluşturulması ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
|
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
|
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
|
Tanımlama (Bilgi), Anlatma (Bilgi) ve Açıklama (Kavrama) Ara Jüri I-II Değerlendirmesi ile ölçülmektedir. Yorumlama (Uygulama) ve Gösterme (Uygulama), Eleştirme (Analiz), Önerme (Sentez) Final Sınavı ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
|
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
|
Dersin temelini bireysel projeler ve raporlar üzerinden verilen kritikler oluşturacak olup örnek çalışmaların incelenmesi ve planlama ile ilgili mevzuata, bireysel olarak hakimiyet beklenmektedir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
|
sibel.ecemis@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
|
Cuma 09.00-10.00 |
Staj Durumu |
|
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
