Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. SİBEL ECEMİŞ KILIÇ |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilerin, mekânsal sorunlara ilişkin, bilimsel araştırma süreçlerine uygun olarak hipotez kurma, teorik çerçevenin oluşturulması, analiz yapma, sentezleme ve planlama/tasarıma yönelik çözüm önerileri geliştirme konusundaki BİREYSEL becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
PLN 4121 - ŞEHİR PLANLAMA PROJESİ V |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Planlama ile ilgili mevzuat |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, konferans sunumlar, okumalar , alan araştırması, örnek uygulamaların araştırılması, bireysel çalışmalar biçiminde araştırma sonuçlarının rapor ve haritalara aktarılması, bireysel çalışma olarak yürütülen projenin kritikleri ve proje raporlarının oluşturulması ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Tanımlama (Bilgi), Anlatma (Bilgi) ve Açıklama (Kavrama) Ara Jüri I-II Değerlendirmesi ile ölçülmektedir. Yorumlama (Uygulama) ve Gösterme (Uygulama), Eleştirme (Analiz), Önerme (Sentez) Final Sınavı ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin temelini bireysel projeler ve raporlar üzerinden verilen kritikler oluşturacak olup örnek çalışmaların incelenmesi ve planlama ile ilgili mevzuata, bireysel olarak hakimiyet beklenmektedir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
sibel.ecemis@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 09.00-10.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|