Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. SİBEL ECEMİŞ KILIÇ |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
Bu ders kent kavramının, bölge bütünü içinde kavranması üzerine odaklaşmaktadır. Bu amaçla örnek bir kent ve içinde yer aldığı çevrenin sosyal farklılaşma, sektörel gelişme, istihdam, ekolojik ve tarihsel değerlerin korunması vb. unsurlar dikkate alınmaktadır. Kentsel büyüme ve kırsal kalkınma dengesini sağlayacak biçimde mevcut planlama pratiğinin kavranması hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
PLN 3112 - ŞEHİR PLANLAMA PROJESİ IV |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Planlama ile ilgili mevzuat. Ders ile ilgili diğer okumalar, örnek çalışmalar |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, konferans sunumlar, okumalar, alan araştırması, örnek uygulamaların araştırılması, bireysel ya da grup çalışmaları biçiminde araştırma sonuçlarının rapor ve haritalara aktarılması, bireysel ya da grup çalışmaları biçiminde yürütülen proje kritikleri ve proje raporlarının oluşturulması ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Tanımlama (Bilgi) ve Anlatma (Bilgi), 1. Ara Jüri değerlendirmesi ile ölçülmektedir |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin temelini bireysel ve grup projeleri ve raporları üzerinden verilen kritikler oluşturacaktır. Öğrencilerin örnek çalışmalara ve planlama ile ilgili mevzuata hâkim olmaları gerekmektedir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|