Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. KEMAL MERT ÇUBUKÇU |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
Bu ders, planlamada kullanılan niceliksel teknikler ve matematiksel modellere esas matematik kavramlarının bilgisayar ortamında uygulamalarının kavratılmasını ve geliştirilmesini amaçlamaktadır. Ders kapsamındaki tüm konular çok sayıda sayısal örneklerle anlatılacak, örnek çözümleri aktarılacak ve planlama disiplini ile ilişkisi ortaya konulacaktır. Dersin tamamı bilgisayar laboratuarında bilgisayar uygulamaları (genellikler MATLAB) eşliğinde işlenecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Pratap, R. (2009) Getting Started with MATLAB: A Quick Introduction for Scientists and Engineers, Oxford University Press. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, kavramsal aktarımlar, sayısal örneklerin bilgisayar ortamında çözümleri ve öğrencilerin bilgisayar ile tam zamanlı birebir uygulama içinde olması ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Betimleme, Çözümleme ve Yorumlama Ara Sınav ve Final Sınav Değerlendirmesi ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi Tınaztepe Yerleşkesi |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba: 9:30-12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|