Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. HÜLYA KOÇ |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, yaşanabilir konut alanları konusunda, öğrencilerin mekân duyarlılığının artırılmasına yönelik olarak, mevcut bilgi ve becerilerinin pekiştirilmesi ve yenilerinin kazandırılmasıdır. Bu çerçevede yaşanabilir konut çevresinin nitelikleri, konut alanlarında erişilebilirlik ve güvenlik, kamusal-yarı özel ve özel mekân ilişkileri, farklı kullanıcı grupları gereksinmelerine duyarlılık konularının tartışılması ve konut çevrelerinin bu kapsamda değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Clare Cooper Marcus&Wendy Sarkissian, Housing as if People Mattered, University of California Press, USA, 1986. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, anlatım, sunumlar, sınıf içi tartışmalar ve örnek olay incelemeleri ile sürdürülecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Tanımlama, Betimleme, Listeleme ve Açıklama Ara Sınav ile, |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Her öğrenci seçeceği bir konuda kapsamlı bir rapor biçiminde bir ödev hazırlamakla yükümlüdür. Bu rapor, yapılacak programa göre sözlü olarak da sunulacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
hulya.koc@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
çarşamba: 10.30-11.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|