Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ TOLGA ÇİLİNGİR |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
Bu ders, kentsel mekanların düzenleme ilkelerinin kavranmasını; mekansal düzenlemelerin yaşam kalitesini artırmaya yöelik araçlarının ve doğal çevreyle uyumlu çözüm araçlarının aktarılmasını, örnek alan üzerinden deneyimlenecek uygulama ile bilgilerin pekiştirilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Kentsel Tasarım ve Uygulamalar Sempozyumları (1,2,3 ve 4) Kitapları |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu ders konferanslar biçiminde yürütülecek, öğrencilere ikinci haftada ödev konuları verilecek, teorik anlatımlar, ödev konusu olan örnek alan analizleri ve tasarımı ile ilişkilendirilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Tanımlama ve belirlemeler (kavrama); kentsel mekan kalitesi ile ilgili örneklerin tanınması ve analiz edilmesi (kavrama ve analiz) ile projelerin yorumlanarak eleştirilmesi (uygulama ve analiz) ara sınav ve final sınavı ile ölçülecek, kentsel mekan analizleri ve düzenleme ilkelerinin benimsenmesi ve geliştirilmesi (değerlendirme, sentez ve uygulama) ödev çalışmaları ile ölçülecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Bu ders, ders kapsamında geliştirilen konferans, tartışmalar ve ödev sunumları yoluyla verilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
tolga.cilingir@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 10.30-12.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|