Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. ESRA DOKUMACI ALKAN |
Dersi Alan Birimler |
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bilimsel Hazırlık (DR) |
Dersin Amacı |
Çözeltiler termodinamiğinin temel bağıntı ve kavramlarının anlaşılması sağlanarak; çözeltilerin ve bileşenlerinin farklı ortam koşullarındaki davranışlarının incelenmesi ve gerçekleşen reaksiyonların termodinamik açıdan değerlendirilmesi; çözeltilerin termodinamik özelliklerinden yararlanarak ikili sistemlerin faz diyagramlarının oluşturulması ve faz-denge diyagramlarının temel prensiplerinin öğretilmesi; Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanına giren süreçlerde süreç parametrelerinin seçiminde çözeltiler termodinamiğinin kullanımının sağlanması amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
MME 2003 - METALURJİ TERMODİNAMİĞİ |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1) Gaskell, D. R., & Laughlin, D. E. (2017). Introduction to the Thermodynamics of Materials. CRC press. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, sınavlar, ödevler |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖK1-7 sınavlar ile ölçülecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersler ve sınavlar, D.E.Ü. Mühendislik Fakültesi "ÖĞRETİM VE SINAV UYGULAMA ESASLARI" yönergesine göre yürütülür. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dr. Öğr. Üyesi Esra DOKUMACI |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Öğretim üyelerinin kapılarında yer alan haftalık ders programında belirtilen öğrenci danışma saatleridir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|