DERS ADI

: BİLGİSAYAR GRAFİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CME 4409 BİLGİSAYAR GRAFİKLERİ SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Bilgisayar Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SEMİH UTKU

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar Mühendisliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Bilgisayar grafikleri temel kavram ve prensiplerini öğretmek ve OpenGL ile bilgisayar grafiği uygulamalarının geliştirilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel bilgisayar grafikleri kavramını, bileşenlerini ve methodlarını tanımlayabilme
2   Bilgisayar grafiğinin temelinde bulunan matematiği ve algoritmaları uygulayabilme
3   2 Boyutlu, 3 Boyutlu modelleme yapabilme
4   Bilgisayar grafiği yazılımları tasarlayabilir ve bu tür yazılımları oluşturabilme
5   Bir grafik kullanıcı programı arayüzünün özelliklerini listeleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilgisayar Grafiklerine Giriş
2 Grafiksel Çıktı İlkeleri
3 Grafik Programlama: OpenGL e Giriş
4 2 Boyutlu Modelleme
5 OpenGL giriş birimleri ve Etkileşim
6 2B ve 3B Geometrik Dönüşümler
7 3B Görüş
8 Işıklandırma, Gölgeleme ve Malzeme Özellikleri
9 Yüzey Kaplama Yöntemleri
10 Örnek Soru Çözümü ve Ara Sınav
11 Renk Modelleri ve Renk Uygulamaları
12 Renk Modelleri ve Renk Uygulamaları
13 Gelişmiş Sahneleme Yöntemleri
14 Bilimsel Görselleştirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Computer Graphics Using OpenGL, 3. Ed. , Francis S. Hill, Prentice Hall, 2006, ISBN 10: 013149670
Yardımcı kaynaklar: The OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, 4th Ed., Dave Shreiner, M. Woo, J. Neider, Addison Wesley,
2006, ISBN 10: 0201604582
Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, 2. Ed., Eric Lengyel, Charles River Media, 2003, ISBN 10: 15845027790.
- Redbook, Bluebook.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı
Sunum
Laboratuvar çalışmaları
Ödevler
Proje

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 LAB Laboratuvar
4 FN Final
5 BNS BNS VZ * 0.20 + OD * 0.20 + LAB * 0.10 + FN * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + OD * 0.20 + LAB * 0.10 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yıl içi çalışmaları bir vize sınavı ve çok sayıda laboratuvar / ödev etkinlikleri ile değerlendirilecektir. Final sınavı tüm ders konularını kapsayacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Teorik derslerin %70 ine, uygulamaların %80 ine katılım zorunludur.
2. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenebilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr. Semih UTKU
Dokuz Eylül Üniversitesi
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Tınaztepe Yerleşkesi 35160 BUCA/İZMİR
Tel: (232) 301 74 28
E-Posta: semih@cs.deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 10:00 - 12:00
Perşembe 12:00 - 17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 4 10 40
Tasarım Projesi 1 30 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1322
ÖK.2523
ÖK.35
ÖK.454343
ÖK.5354