DERS ADI

: YENİDEN YAPILANDIRILABİLİR BİLİŞİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CME 4456 YENİDEN YAPILANDIRILABİLİR BİLİŞİM SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Bilgisayar Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ŞERİFE YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar Mühendisliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı VHDL kullanımını vermektir. Ders sonunda, FPGA içeren yeniden yapılandırılabilen araçları kullanarak sistem performansını arttırmak için yeni bir alternatifi bilmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   FPGA teknolojilerini ana hatlarıyla belirtebilme
2   Sistem tasarımında FPGA teknolojilerinin kullanımını kapsayan ilgili konuların farkına varabilme
3   FPGA tasarım araçlarını kullanabilme
4   FPGA aygıtı üzerinde VHDL dilini kullanarak çeşitli sistemleri tasarlayabilme
5   Çeşitli alanlarda yeniden yapılandırılabilen mantık mimarisi, araçları ve uygulamaları ile ilgili konuları araştırabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Amaçlar ve motivasyonlar, tarihçe, gelecek eğilimler, temel konular ve ilgili çalışma alanları
2 Programlanabilen mantık devreleri ve yeniden yapılandırılabilen Bilişim teknolojileri
3 Alan programlanabilen cihazlar ve sistem mimarileri
4 VHDL: temel konular, veri tipleri ve operatörler
5 Modelleme yapıları: varlık tanımlaması
6 Mimari gövdeleri, işaret tanımlamaları, bekleyiş durumları, gecikmeler
7 Tasarım yöntemleri: mimari, davranışsal, yapısal tanımlamalar ve tasarım örnekleri
8 Altprogramlar: paketler ve paketlerin programa dahil edilmeleri, Ara sınav
9 Örnek çalışma: boru hattı özellikli çarpıcı akümülatör
10 Genel sabitler, komponentler ve konfigürasyınlar
11 Örnek Çalışma: Programlanabilen aktif bellekler / SPLASH 2
12 RCC uygulamaları: paralel ayrık olay modellemeler, merkezi işlem birimi tasarımı, güvenlik/şifreleme
13 RCC uygulamaları: mobil iletişim sistemleri, örüntü eşleme, yapal sinir ağları
14 RCC uygulamaları: Veri edinme sistemleri, sağlık hizmetleri sistemleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders Kitabı
Introduction to Reconfigurable Computing: Architectures, Algorithms, and Applications,Christophe BOBDA,,Springer,978-9048175314, 2010

Kaynak Kitaplar:
The System Designers Guide to VHDL (2nd edition), Peter J. Ashenden,Darrel Teegarden, Morgan Kaufmann, 1558608656 , USA, 2008
Embedded System Design: A Unified Hardware/Software Introduc, Frank Vahid,Tony D.Givargis, , John Wiley & Sons Inc,0471386782, , 2002

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, Uygulama, Ödev, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.25 + OD * 0.25 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.25 + OD * 0.25 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ1, ÖÇ2,ÖÇ3,ÖÇ4 ve ÖÇ5 çişitli ödevler, vize ve final sınavları ile ölçülecektir

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Şerife SUNGUN
Dokuz Eylül Üniversitesi
Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Tınaztepe Kampüsü
Buca/İzmir/ TURKEY

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 13 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 3 5 15
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.143452
ÖK.235355333
ÖK.35524445
ÖK.445553535
ÖK.55235355554