DERS ADI

: MERMER İŞLETME TEKNOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MIN 3323 MERMER İŞLETME TEKNOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Maden Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. TURGAY ONARGAN

Dersi Alan Birimler

Maden Mühendisliği
Maden Mühendisliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Mermer/doğal taş tanımı, sınıflandırmaları ve özelliklerini öğretmek,
Yerüstü ve yeraltı mermer üretim yöntemleri ve teknolojilerini tanıtmak,
Kesme ve işleme yöntemleri ve teknolojilerini tanıtmak
Mermerlerin ve atıklarının kullanım yerlerini öğretmek ve
Türkiye ve dünya mermer potansiyeli ve mermer ekonomisini öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel bir duruma veya analiz sonuçlarına göre literatür taraması yaparak uygun ocak makinesi seçimi için istenen bilgiye ya da yönteme ulaşma
2   İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
3   Taş endüstrisindeki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
4   Doğal taş üretim sistemi uygulamalarında temel bilimleri kullanabilme
5   Üretim tasarımında güçlü farkındalığa sahip olmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mermer jeolojisi ve tanımlaması
2 Mermerlerin sınıflandırılması
3 Mermerlerin mühendislik özellikleri
4 Mermer üretim yöntemleri (1)
5 Mermer üretim yöntemleri (2)
6 Mermer üretim yöntemleri (3)
7 Mermer kesme ve işleme teknikleri (1)
8 Mermer kesme ve işleme teknikleri (2)
9 Mermerlerin kullanımı ve seçimi
10 Mermer artıklarının değerlendirilmesi
11 Ara Sınav
12 Dekoratif amaçlı mermer kullanımı ve standardizasyon
13 Mermer ve çevre
14 Mermer ekonomisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Onargan, T., Köse, H. Ve Deliormanlı, (2010); Mermer , TMMOB Maden Mühendisleri Odası Yayını, Yayın No:95, ISBN 975-395-847-1, Ankara.
Referanslar:
1. Barton, W.R., Marble U.S. Burenu of Mines, I.C. 8391, 1968.
2. Bowles, O., Dimension Stone U.S. Bureau of Mines, I.C. 7829, 1958.
3. Sentürk, A., Marble Technology, Ministry of Trade, Research Report Aralik 1999

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik Ders

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.20 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

VİZE (%35) + ÖDEV (%15) + FİNAL (%50)

VİZE (%35) : ÖÇ2, ÖÇ3
ÖDEV (%15) : ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5
FİNAL (%50) : ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

turgay.onargan@deu.edu.tr, 0232-3017511

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma günleri, Saat: 10:30-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 7
Final Sınavına Hazırlık 1 8 12
Ödev Hazırlama 1 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 1 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1124152215453422
ÖK.215231311444322
ÖK.332153224242232
ÖK.452342322242321
ÖK.5135443423352333