DERS ADI

: KAYA KÜTLE ÖZELLİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MDN 3307 KAYA KÜTLE ÖZELLİKLERİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Maden Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CEMALETTİN OKAY AKSOY

Dersi Alan Birimler

Maden Mühendisliği
Maden Mühendisliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Kaya malzemesinin kaya kütlesinden ayrımı, değişik davranış gösteren kaya kütlelerinin tanıtımı ve bu kaya kütlelerinin madencilikte kullanımı anlatılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini kullanarak multidisipliner problemleri tanımlayabilme.
2   Konu ile ilgili problemlerin çözümü için gerekli deneyleri tasarımlandırma, sonuçlarını analiz ederek sonuç çıkarabilme.
3   Problemleri mesleki bilgi ve etik doğrultusunda organize edip, çözebilmek.
4   Ortaya çıkan sonuçları birleştirip, en uygun çözüm alternatiflerini ortaya koyabilme.
5   Problemin çözümü sonucunda olacakları önceden tahmin edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 GİRİŞ
2 KAYA MALZEMESİ VE KAYA KÜTLESİ
3 MADEN MÜHENDİSLİĞİNDE KAYA KÜTLESİ
4 KAYA KÜTLESİNİ OLUŞTURAN ÖZELLİKLER VE ETKİLERİ
5 KAYA MALZEMESİNİN DAYANIM ÖZELLİKLERİ
6 SÜREKSİZLİKLERİN ÖZELLİKLERİ VE ETKİLERİ
7 SÜREKSİZLİKLERİN ÖZELLİKLERİ VE ETKİLERİ
8 YERALTI SUYUNUN KAYA KÜTLESİNE ETKİLERİ
9 KAYA KÜTLESİNİ DAVRANIŞ MODELLERİ
10 Arasınav
11 ŞİŞEBİLEN VE SIKIŞABİLEN KAYA KÜTLELERİ VE MADENCİLİK AÇISINDAN TASRIM KRİTERLERİNİN BELİRLENMESİ
12 BLOKLU KAYA KÜTLELERİ VE MADENCİLİK AÇISINDAN TASRIM KRİTERLERİNİN BELİRLENMESİ
13 MASİF KAYA KÜTLELERİ MADENCİLİK AÇISINDAN TASRIM KRİTERLERİNİN BELİRLENMESİ
14 LAMİNALI-FOLİASYONLU KAYA KÜTLELERİ MADENCİLİK AÇISINDAN TASRIM KRİTERLERİNİN BELİRLENMESİ

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kaya Kütlelerinin Mühendislik Özellikleri, R. Ulusay, H. Sönmez, TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası, 2007.
Yardımcı kaynaklar:
Rock Mass Classification A Practical Approach in Civil Engineering, Elsevier, Amsterdam, 1999.Shing, B., Goel, R. K.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik Ders+Uygulama+Proje

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.20 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ARASINAV (%30) +PROJE (%30) + FİNAL (%50)
ARASINAV 1 (%15): ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4
PROJE (%20): ÖÇ1, ÖÇ,2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5
FİNAL (%50): ÖÇ1, ÖÇ,2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

okay.aksoy@deu.edu.tr, 0232-301 75 22

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma günleri, Saat: 08:30-10:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Ödev Hazırlama 3 4 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 83

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15435323421
ÖK.235434424334232
ÖK.333444534334222
ÖK.4455442324245312
ÖK.55444422543111