DERS ADI

: BOR TEKNOLOJİLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MDN 3303 BOR TEKNOLOJİLERİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Maden Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MEHMET TANRIVERDİ

Dersi Alan Birimler

Maden Mühendisliği
Maden Mühendisliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Ülkemiz için stratejik olarak kabul edilen bor minerallerin değerlendirilmesi, üretim teknolojilerinin anlatılması, bor uç ürün üretiminin ve oluşturduğu pazarın öneminin vurgulanması, düşük maliyet ve enerji sarfiyatlı yerli üretim teknolojilerinin özendirilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bor minerallerini sınıflandırmak ve özelliklerini analiz etmek
2   Bor minerallerinin üretim ve zenginleştirme teknolojilerini gözden geçirmek
3   Bor türevleri ve uç ürünlerinin üretim teknolojilerini gözden geçirmek
4   Stratejik öneme sahip bu cevherin ülkemiz açısından önemini tespit etmek
5   Bor uç ürünleri pazarını ekonomik ve teknolojik açıdan değerlendirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bor mineralleri, özellikleri ve kullanım alanları
2 Dünyada ve Türkiye de bor rezervleri ve üretim miktarları
3 Türkiye deki bor cevheri zenginleştirme tesisleri
4 Bor cevheri zenginleştirme ve ticari bor bileşikleri üretim teknolojileri
5 Ticari bor bileşikleri üretim teknolojileri, Ödev teslimi
6 Dünya ve Türkiye de bor ve bor türevleri üretim teknolojileri ekonomisi
7 Vize Sınavı
8 Bor uç ürünleri, özellikleri ve uygulamaları
9 Dünyada ve Türkiye de bor uç ürünleri üretim teknolojileri
10 Dünyada ve Türkiye de bor uç ürünleri üretim teknolojileri
11 Yeni nesil bor uç ürün üretim yöntemleri
12 Bor uç ürün üretim teknolojileri üzerine sunum ve tartışmalar
13 Bor uç ürünleri pazarı ve ülke ekonomisine katkısı
14 Bor uç ürünlerinin önemi üzerine sunum ve tartışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Garrett D. E.; Borates: Handbook of Deposits, Processing, Properties, and Use Hardcover, 1998.
2. Civelekoğlu, H., Tolun, R. & Bulutçu, N.; İnorganik Teknolojiler -1-, İ.T.Ü. Maden Fak. Yayınları, 1987.
3. Bayça, S., Köse, K. & Batar T.; Borun endüstride başlıca kullanım alanları, Soma MYO Teknik Bil. Dergisi, 2004.
4. Köse H., Batar, T., Kahraman, B., Ediz, N. & Erdogan, N., "Boron Strategy of The World and Its Importance for Turkey", 1st International Boron Symposium, Kütahya, Turkey, 2002.
Yardımcı kaynaklar:
1. Batar, T., Akdağ, M., Kahraman, B. & Çelik, M. S.; Dry Processing of Boron Minerals for The Abatement of Environmental Pollution, 6th Balkan Conference, 1995, Ohri-Macedonia.
2. Akdağ, M., Batar, T., İpekoğlu, Ü. & Polat, M.; Processing of Tincal and Colemanite Ores by Decrepitation Method and Comparison with Wet Method in terms of Production Cost, 6th Mineral Processing Semp., 1996, Kuşadası, Turkey.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözlü sunum + Sınıf içi tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 Q Quiz
3 FN Final
4 BNS BNS VZ*0.40 + Q *0.10 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40 + Q *0.10 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-2: 1 Ara sınav ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 3-4: 1 Quiz ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 3-4-5: Final sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

m.mehmet@deu.edu.tr, tel: 0 232 301 75 01

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Öğretim üyesinin ilgili dönemdeki ders yüküne ve görevlerine göre daha sonra belirlenecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 4 4
Sunum Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1112211122533233
ÖK.2444341125535443
ÖK.3444341125545443
ÖK.4221325331321245
ÖK.5222234422332444