DERS ADI

: RADYOAKTİF MİNERAL YATAKLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
JEO 4196 RADYOAKTİF MİNERAL YATAKLARI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Jeoloji Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HÜLYA KAÇMAZ

Dersi Alan Birimler

Jeoloji Mühendisliği (İ.Ö)
Jeoloji Mühendisliği

Dersin Amacı

Enerji üretiminde hammadde olarak kullanılan radyoaktif mineral yataklarının mineralojisi, jeolojisi, oluşumu ve aranması ve karakteristik özelliklerinin öğretilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Radyoaktif minerallerin temel özelliklerini bilir.
2   Radyoaktif mineralleri ve karakteristlik özelliklerini sınıflayabilir.
3   Radyoaktif minerallerin jeolojik oluşumlarını belirleyebilir.
4   Radyoaktif mineral yatak tiplerini tanımlayabilir.
5   Radyoaktif mineraller yataklarının aranması ile ilgili çalışmalar yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Genel bilgiler Radyoaktivite, uranyum ve toryumun fiziksel ve kimyasal özellikleri
2 Kayaçların uranyum ve toryum içerikleri
3 Uranyum ve toryumun jeokimyasal davranışı
4 Yaygın olarak görülen radyoaktif mineraller Birincil, ikincil ve aksesuar mineraller
5 Yaygın olarak görülen radyoaktif mineraller (devam)
6 Radyoaktif minerallerin tanımlanması
7 Uranyum mineral yataklarının oluşumu
8 Arasınav
9 Uranyum mineral yataklarının oluşumu (devam)
10 Sedimanter uranyum yataklarının oluşumunu etkileyen faktörler
11 Sedimenter uranyum yataklarına Türkiyeden bir örnek Koprubasi (Manisa) U yatağı
12 Dünya ve Türkiyedeki radyoaktif mineral yatakları
13 Radyoaktif mineral yataklarının prospeksiyonu
14 Uranyum ve toryum kullanımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Eran Nakoman, 1976, Radyoaktif hammaddeler jeolojisi, MTA
Hülya Kaçmaz, 2007, Manisa-Salihli-Köprübaşı uranyum zuhurunun incelenmesi,
Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen bilimleri Enstitüsü, Doktora tezi.
Peter C. Burns and Robert Finch, 1999, Uranium: Mineralogy, Geochemistry, and the Environment, Volume 38: The Mineralogical Society of America

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı ve ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 OD Ödev
2 VZ Arasınav
3 FN Final
4 BNS BNS OD * 0.20 + VZ * 0.30 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu OD * 0.20 + VZ * 0.30 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

ÖÇ 1-2-3-4 ve 5 öğrenci tarafından verilecek ödev ve yapılacak sınavlar ile
değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-2-3-4 ve 5 arasınav, ödev, final ve bütünleme sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Daha sonra ilan edilecek

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hulya.kacmaz@deu.edu.tr
Dokuz Eylül Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü
Tel: (232) 3017348

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 14.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Ödev Hazırlama 1 14 14
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13
ÖK.25444
ÖK.35334332
ÖK.4543433
ÖK.545