Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Jeoloji Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ALİ BAHADIR YAVUZ |
Dersi Alan Birimler |
Jeoloji Mühendisliği (İ.Ö) |
Dersin Amacı |
Doğal yapı taşlarının tanımı, kullanım alanları, üretim ve işleme teknikleri. Yapı taşı olarak kullanılan kaya türlerinin endüstriyel ve jeolojik anlamda sınıflandırılmaları. Doğal yapı taşlarının üretim ve işleme verimliliğini etkileyen jeolojik parametreler ve bu parametreleri saptama yöntemleri. Doğal yapı taşlarının malzeme özellikleri, durabiliteleri, gelişen bozunma şekilleri ve nedenleri. Türkiye ve Dünya da üretilen önemli doğal tapı taşı türleri ve genel özellikleri. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynaklar |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sözlü ve görsel araçlar kullanılarak bilginin sunumu, laboratuvar çalışmaları ile kayaçların fiziksel ve mekanik özelliklerinin saptama yöntemlerinin gözterilmesi, arazi uygulamaları ve ödev. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Değerlendirme yöntemi yukarıda verilen formül ile gerçekleştirilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
Bu dersten iki arasınav ve bir final yapılır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü, 35160 Buca-Tınaztepe/İzmir |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi : Saat 10:00-12:00 arası |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|