DERS ADI

: GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE JEOLOJİK MİRASIN KORUNMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
JEO 4177 GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE JEOLOJİK MİRASIN KORUNMASI SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Jeoloji Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Jeoloji Mühendisliği (İ.Ö)
Jeoloji Mühendisliği

Dersin Amacı

Jeolojik miras ve jeolojik mirasın korunması için geçmişten günümüze yapılanları ve yapılması gerekenleri öğrenmesini amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Jeolojik mirası ve jeolojik korumayı tanımlayabilir.
2   Jeolojik miras için sınıflamayı açıklayabilir.
3   Jeolojik koruma için yasal düzenlemeleri yorumlayabilir.
4   Jeolojik çeşitliliği açıklayabilir.
5   Jeolojik korumada eğitimin önemini tartışabilir.
6   Jeolojik koruma, jeopark ve jeoturizm ilişkisini kurabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Jeolojik miras ve jeolojik koruma ile ilgili terimler, Jeolojik koruma nedir
2 Jeolojik korumanın tarihi, Jeolojik ve jeomorfolojik özellikler, jeositler ve türler, bilimsel ve eğitimsel önemi
3 Jeolojik koruma nasıl ve ne zaman başladı Kimler sorumlu Yasal düzenlemeler
4 Ondokuzuncu ve erken yirminci yüzyılda Jeolojik koruma nasıl yapıldı
5 Jeolojik çeşitlilik, jeolojik çeşitlilik ve jeolojik koruma
6 Jeoturizm tarihi: tanımlar, turistler ve jeolojik koruma
7 1. Arasınav
8 İngiltere jeolojik koruma tarihi: ve politika kilometre taşları,Yerel topluluklar ve jeolojik koruma
9 Galler'de jeolojik korumanın tarihi önemi:, başarılı bir işbirliği için bir örnek
10 Mağaralarda jeolojik koruma çalışmaları ve İspanya La Rioja'daki jeolojik koruma deneyimleri
11 İtalya'da doğa koruma ve jeositler için yapılanlar. Avrupa'da jeolojik koruma çalışmaları
12 Eğitim olmadan jeolojik koruma olabilir mi
13 Jeolojik koruma için planlama ve düzenleme ve Türkiye'de jeolojik koruma çalışmaları
14 2. Arasınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak:
Kazancı N. (2010) Jeolojik koruma, kavram ve terimler. TMMOB JMO yayını, Ankara, 60s.
Barrattino, D., Wimbledon, W.A.P. & Gallego, E. 1999. Geological Heritage: Its conservation and Managament. Instituto Technologico GeoMinero de Espana, 212p, Spain
Burek, V. C., 2008. The history of geoconservation: Special Publication No 300 Geologycal Society of London, 312p. London

Yardımcı Kaynaklar:
Gray, M. 200. Geodiversity. Valuing and conserving abiotic nature. Wiley UK.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders sunumu, uygulama, ödev, arazi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 Q Quiz
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + Q * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + Q * 0.20 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5 ve ÖÇ6 ara sınav, final sınavı, bütünleme ve ödev ile değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hulya.inaner@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 13.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Arazi çalışması 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 12 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555555555
ÖK.2555555555552555
ÖK.3555552115514555
ÖK.4555155115542555
ÖK.5555555115522555
ÖK.6555555335533555