Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Jeoloji Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. AHMET HAMDİ DELİORMANLI |
Dersi Alan Birimler |
Jeoloji Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Araştırma konusuna ve yöntemine göre gerekli veri elde etmek, elde edilen verileri düzenlemek ve özetlemek, ayrıca araştırılan kitle ile ilgili basit düzeyde çıkarımlar yapmak için kullanılan yöntemler konusunda öğrencileri bilgilendirmektir. Bu ders ile öğrencilere, özetlenen veriler üzerinden tanımlayıcı istatistikleri hesaplamak, bazı olasılık dağılımlarını tanımak ve örneklemden hareketle basit düzeyde çıkarımlar yaparak sonucu araştırılan kitleye genellemek konusunda yetkinlik sağlamak amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
İkiz F., Püskülcü H., Eren Ş., İstatistiğe Giriş |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı,sunumlar. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Arasınav ve final sınavın değerlendirilmesi |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
DEU Fen Fakültesi İstatistik Bölümü |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|