Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Jeoloji Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ FATMA NURAN SÖNMEZ |
Dersi Alan Birimler |
Jeoloji Mühendisliği (İ.Ö) |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında saydam cevher minerallerinde, gang minerallerinde, kayaç yapıcı saydam minerallerde bulunan sıvı kapanımlar ve oluşumları anlatılacak. Sıvı kapanımların bileşimleri ve oluşumlarına göre sınıflamaları yapılacak. Cevherleşme, metamorfik, magmatik ve sedimanter ortamlarda jeotermodinamik parametrelerin (P,T,X) hesaplanması ve/veya yaklaşım yapılması anlatılacak. Petrol ve mineral yataklarının aranmasında sıvı kapanımlardan nasıl yararlanılacağı üzerinde durulacaktır |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Powerpoint, kaynak tarama, sunum, cihaz çalıma ilkelerini kavrama |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
VZ1 * 015 + VZ2 * 015 + DV * 020 + FN * 050 |
Değerlendirme Kriteri |
Dersin öğrenme çıktılarının amacına ulaşması için, öğrencilerin aldıkları teorik bilgileri uygulamalarda kullanma yeteneği kazanması gerekmektedir. Ev ödevleri hazırlayarak bu yeteneği kazanıp kazanmadıkları ölçülecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
DEÜ Mühendislik Fakültesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü Tınaztepe/Buca/İzmir |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Hafta içi hergün 12-13.00 arası |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|