Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Jeoloji Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. MEHMET YALÇIN KOCA |
Dersi Alan Birimler |
Jeoloji Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Kayaların mekanik davranışlarını öğretmektir. Ortamın davranış özelliklerinin belirlenmesi, kaya davranışının bilinmesi (hem laboratuvar, hem de arazi ölçüm, deney ve gözlemlerini gerektirir). Teknik girişim nedeniyle ve zamanla ortam değişime uğrar. İkincil gerilmeler söz konusu olur. Bu gerilmelerin şiddeti, deformasyonların miktarı, yenilmeye kadar geçen süre, deformasyon hızları ölçülür, hesaplanır veya yaklaşık olarak tahmin edilir. Kaya yapısı için yenilme koşulunu aşıp-aşmadığı incelenir. Böylece, güvenlik ve duraylık araştırılmış olur. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: 1. Yüzer, E., Vardar, M., 1986. Kaya Mekaniği, İTÜ Maden Fakültesi, Ofset Mat.,s. 187,İstanbul. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Teorik anlatım, problem çözme ve laboratuvar deneyleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
proje/ödev (%50)+ Final (%50) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Final sınavına girebilmek için laboratuar notunun 100 (yüz) tam not üzerinden en az 50 (elli) olması gerekir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
e-posta : yalcin.koca@deu.edu.tr, bahadir.yavuz@deu.edu.tr , Tel : 02323017365, 02323017321 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi günleri 4 ve 5nci saatler. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|