DERS ADI

: HİDROJEOLOJİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
JEO 3504 HİDROJEOLOJİ ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Jeoloji Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜLTEKİN TARCAN

Dersi Alan Birimler

Jeoloji Mühendisliği
Jeoloji Mühendisliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Yeraltı sularının araştırılması ve yeraltı sularından yararlanılması hakkında pratik uygulamalar ile genel ve özel hidrojeolojik problemlerin tanılanması ve çözüm önerilerinin getirilmesi becerilerinin kazandırılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hidrojeolojik temel kavramları tanımlayabilme
2   Yeraltı sularının ve jeotermal sistemlerin oluşumunu açıklayabilme
3   Yeraltı sularını ve jeotermal sistemleri araştırabilme
4   Yeraltı suyu sağlanması ve yararlanma yöntemlerini açıklayabilme
5   Hidrojeolojik yapı ile yeraltı suları ve jeotermal sistemler arasında ilgi kurabilme
6   Yeraltı sularının rezervini, miktarını tahmin edebilme
7   Yeraltı sularını kalitelerine ve kullanım amaçlarına göre değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hidrojeolojinin konusu ve gelişimi
2 Kayaçların hidrojeoloji özellikleri ve yeraltı sularının oluşumu
3 Yeraltı suyu akiferleri
4 Su döngüsü ve Yeraltı suyu bilançosu
5 Dengeli Rejimde Kuyu Hidroliği
6 Dengesiz Rejimde Kuyu Hidroliği
7 1. Ara Sınav
8 Kuyularda sınır koşullar ve girişim olayı
9 Kaynaklar, kuyular ve kaptaj çalışmaları
10 Sıcak ve mineralli sular ve karstik kaynaklar
11 Yeraltı suyu kullanımı ve kalitesi
12 Yeraltı suyu kimyası
13 Yeraltı suları arama ve araştırma yöntemleri
14 2. Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. CANİK, B. 1998. Hidrojeoloji (Yeraltı sularının aranması, işletilmesi, kimyası).Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü, Ankara, 286 sayfa (Ders ana kitabı).
2. ŞAHİNCİ, A. 1986. Genel Hidrojeoloji. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi. MM/JEO 86 EY 123,170 sayfa. (Yardımcı kitap)
3. FREEZE, R.A.& CHERRY, J.A. 1979. Groundwater. Prentice Hall, Eaglewood Cliff, New Jersey, 07682, 589sy (Yardımcı kitap)

Bu kaynak kitaplara ilaveten, her ders sonrasında sunum notları verilmektedir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1.Vize
2 VZ2 2.Vize
3 FN Final
4 BNS BNS VZ1 * 0.25 + VZ2 * 0.25 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.25 + VZ2 * 0.25 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 2 6 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1544425555
ÖK.22345334244434
ÖK.3325542554
ÖK.42255443554
ÖK.52345334244434
ÖK.62255443554
ÖK.75345334244435