DERS ADI

: İNŞAAT MÜHENDİSLERİ İÇİN COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CIE 3033 İNŞAAT MÜHENDİSLERİ İÇİN COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İnşaat Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. YALÇIN ARISOY

Dersi Alan Birimler

İnşaat Mühendisliği
İnşaat Mühendisliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Dersin ana amacı mühendislik öğrencilerine CBS nin temel özelliklerinin tanıtılması ve öğretilmesidir.


Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Konumsal ve konumsal olmayan bilgileri sınıflayabilme
2   Koordinat sistemleri ve harita projeksiyonlarını karşılaştırabilme
3   Farklı formatlardaki verileri organize edip CBS üretebilme
4   CBS yardımı ile konumsal ve konumsal olmayan verileri sorgulayabilme
5   Tematik haritalar hazırlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 CBS ne giriş; CBS nin Uygulama Alanları; Temel Kavramlar; CBS Terminolojisi
2 CBS nin Bileşenleri; Noktasal ve Çizgisel Veriler
3 Dönem ödevlerinin tanıtılması (Ödev gruplarının ve görevlerin belirlenmesi)
4 Konumsal ve Konumsal Olmayan Veriler; Uzaktan Algılama ve Uydu Görüntülerinin Kullanımı
5 Verilerin Saklanması; Verilerin Organizasyonu; Veri Formatları ve Tablolar
6 Koordinat Sistemleri; Map Projeksiyonları ve Datum
7 Elektronik Haritaların Oluşturulması; Veri Toplama Yöntemleri
8 CBS Oluşturulması; Veritabanı Bağlantıları; Veri Link İşlemleri
9 Topoloji; Konumsal Verilerin Analizi
10 Görüntüleme Teknikleri; Veri Katmanlarının Organizasyonu
11 CBS Programları; CBS Programlarının Sınırları ve Gücü; CBS Uygulamaları
12 CBS Projesi Geliştirilmesi
13 CBS Proje Yönetimi
14 CBS Eğitimi; Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- Chrisman, N., Exploring Geographic Information Systems. John Wiley and Sons., Inc., 298 p., 1997.

Yardımcı kaynaklar:
- Yomralıoğlu, T., Coğrafi Bilgi Sistemleri, Temel Kavramlar ve Uygulamalar, 2000.
- Bonham-Carter, Graeme F., Geographic Information Systems for Geoscientists: Modeling with GIS. Pergamon/Elsevier Science Publications, 1994.
- De By, R., A., Principles of Geographic Information Systems. ITC Educational Textbook Series, 2000.
- Geographic Information Systems: A Management Perspective, Stan Aronoff, WDL Publications, Ottawa, Canada, 1989.
- MapInfo User`s Guide.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derste yapılan görsel sunumlar, dersten önce okumaları için öğrencilere önerilecek yayınlar, yardımcı dokümanlar, dönem içi ödevi ve sınavlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.25 + OD * 0.25 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.25 + OD * 0.25 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-2: 1. ara sınavı ve final sınavı ile değerlendirilecektir
ÖÇ 3-4-5: Yıl içi ödevi ve final sınavı ile değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam değerlendirmede dikkate alınacaktır. Dönem başında öğrencilere ders, ödev ve sınavlar ile ilgili kurallar açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.Yalçın Arısoy: yalcin.arisoy@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönemin ders programı oluşturulduğunda öğretim üyesi tarafından ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 2 2
Ödev Hazırlama 1 8 8
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 66

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.13
ÖK.223
ÖK.343
ÖK.454
ÖK.53