Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İnşaat Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. HASAN MURAT TANARSLAN |
Dersi Alan Birimler |
İnşaat Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Ders, yapı için gerekli suyun temini, depolanması, yumuşatılması, ısıtılması, basınçlandırılması ve dağıtımı, sıhhi tesisat aygıt ve donanımları, pis suyun atılması, atık suyun arıtılması, yağmur suyu drenajı ve yağmurdan koruma konularını kapsar. Dersin bu amaçları kapsamında yapıların temiz su, pis su ve elekrik tesisatlarına ilişkin temel tasarım kriterleri, hesap yöntemlerinin irdelenmesi bulunmaktadır. Ayrıca, ders kapsamında, çizimler ve uygulama örnekleri de öğrencilere yaptırılacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
İNŞ 2007 - YAPI ELEMANLARI |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Teknik Tesisat El Kitabı, DORA YAYINLARI Muhiddin Can/ Atakan Avcı/ Doç. Dr. Akın Burak Etemo |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Derste yapılan sunumlar (dersten önce okumaları için öğrencilere e-mail ile gönderilecektir). Dönem başında verilen tasarım projesinin hazırlanması ve sunumu. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ 1-3, 5: Ara sınav ve finalde sorulan sorular ile değerlendirilmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse devam değerlendirmede dikkate alınacaktır. Dönem başında öğrencilere dönem ödevi konuları ve yazım kuralları dağıtılacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönemin ders programı oluşturulduğunda öğretim üyesi tarafından ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|