Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İnşaat Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. ALİ HAKAN ÖREN |
Dersi Alan Birimler |
Çevre Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, zemin mekaniğinin temel prensiplerini öğrencilere tanıtmak, ve zemin özeliklerinin sınıflandırma, sıkıştırma, sızma, sıkışma, konsolidasyon, kayma dayanımı, yanal zemin basınçları, şev stabilitesi ve sığ temel problemlerinin çözümünde kullanımını kavratmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Craig, R.F. (2004) "Craig's Soil Mechanics", Spon Press, Taylor & Francis Group, London, England, Seventh Edition, ISBN: 0-415-32703-2 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders konuları sınıfta anlatılacaktır. Ayrıca zemin sınıflandırması, sıkıştırma, sızma, sıkışma ve konsolidasyon, kesme kutusu ve üç ekseni basınç deney bulgularının değerlendirilmesi, dayanma yapısı, şev stabilitesi ve sığ temel geoteknik projelendirmesi konularında mühendislik çözümlemeleri yapmaları ve raporlandırmaları sağlanacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Başarı notu, bağıl not sistemi uygulanarak belirlenecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ1-5 Sınavı soruları ve ödev raporları ile değerlendirilmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
En az %70 devamın sağlanması, ödevlerin verilen süreler içinde ve başarılı olarak yapılmış olması gerekmektedir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç.Dr. Ali Hakan Ören: ali.oren@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Yarıyılın ilk haftası içinde öğretim üyesi tarafından duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|