Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Çevre Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. TOLGA ELBİR |
Dersi Alan Birimler |
Çevre Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin esas amacı, öğrencinin hava kirlenmesi ile ilgili bilgilerini pekiştirmek ve öğrenciyi hava kirliliğinin modellenmesi alanında uzmanlaştırmaktır. Öğrencinin, gerektiğinde bir hava kirliliği modelini çalıştırabilecek temel bilgiye sahip olması, hava kirliliği modellemesinde sıkça kullanılan Gauss Dispersiyon modeline ayrıntılarıyla hakim olması, hazırlanacak ev ödevleri sayesinde bilgisayar programlama ve algoritma geliştirme yeteneğinin ilerlemesi ve hava kalitesi etki çalışmalarında öğrencinin yeterli bilgiye sahip olması bu dersin hedefleri arasındadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Zannetti, P., 2011. Air quality modeling: Theories, Methodologies, Computational Techniques and Available Databases and Software, Air & Waste Management Association |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders kapsamında; temel olarak hava kirletici kaynaklardan atmosfere verilen kirleticilerin dagılımlarının modellenmesi ve çevre hava kalitesine etkilerinin belirlenmesi konuları islenerek hava kalitesi modellemesi uygulamaları yapılacaktır. Konuların teorik temelleri verildikten sonra bilgisayarda uygulamalı olarak takip edilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ara sınav, uygulamalar ve ödevler |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
- |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 1-2-3-4 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|