DERS ADI

: KENTLER TARİHİ VE KENTLERİN DÖNÜŞÜMÜ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 4025 KENTLER TARİHİ VE KENTLERİN DÖNÜŞÜMÜ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. YUNUS EMRE ÖZER

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi (İ.Ö)
Kamu Yönetimi

Dersin Amacı

Kentlerin sosyo-ekonomik ve politik yapılarını incelemek,Kentlerin doğuşu ve gelişim süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak,Kentsel dinamikleri günün koşullarında geçmişi de dikkate alarak analiz edebilmeyi mümkün kılmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kentlerin ekonomik, sosyal ve mekânsal deneyimlerini tarif edebilme
2   Kentleri biçimleyen nedenlerden biri olarak iktidar ve sermaye birikiminin yapısını analiz edebilme
3   Başkentlerin gelişimleri ve kentsel politikaların oluşturulmasındaki etkilerini tartışabilme
4   Liman kentleri ve kervan ketlerinin yapılanması ve kentsel alanda ve tarihsel süreçte çok kültürlü kentlerin politikalarını ve bu politikaların dönüşümünü saptayabilme.
5   Kentler tarihi içinde kentlerin sorunlarına yönelik geliştirilen politikaları anlatabime
6   Kentsel dönüşümü ve geliştirilen politikaları kentlerin tarihsel süreçleri çerçevesinde hem dönemsel hem de mekânsal olarak izah edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Genel Çerçevesi: tarihte kentlerin oluşumu teorisi, dersin dayandığı temel felsefe
2 Kent tanımı ve kentlerin tarihsel süreçte, antik kentten günümüze, taşıdığı temel unsurlar,.
3 Çağdaş kentlerin temel özellikleri ve fonksiyonel analizler
4 Sanayi Kentleri-Kapitalizm ilişkisi: 16-18. Yüzyıl kentleri öne çıkan fonksiyonlar
5 19. Yüzyıl: Endüstrileşme Çağı ve kentlere yansımaları
6 Geçmişten günümüze gelebilen kentler, Londra, Paris, Venedik, Roma kent analizleri
7 Akdeniz Liman Kentleri ve Ekonomik-Politik İlişkiler ağı
8 Ara Sınav
9 Ara Sınav
10 20. Yüzyılda kentlerin dönüşümü ve kentsel yoksullukların öne çıkması;sosyo-ekonomik ve politik analizler
11 Kültür Kentleri, Yenilikçi Yaratıcı Kentler Teorik yapı, Gelişme Göstergeleri, Türkiye için genel bir yaklaşım, Eskişehir örneği
12 Tarihte İzmir ve yakın çevresi , Sürdürülebilir İzmir Analizleri
13 Tarihi , ekonomik kazanca dönüştürebilen kentler ; 2010 Avrupa Kültür Başkenti İstanbul
14 Amsderdam, Edinburg, Oxford, Vatikan, Sanghay, Roma-Milano, Floransa

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Fernand Braudel (2004) Maddi Uygarlık (çev); Mehmet Ali Kılınçbay, İmge Yayınları, Ankara(Temel Kaynak)

Fritz Rorig(1945) Avrupa Şehirlerinin Doğuş ve Gelişme Tarihi , İdare Dergisi, Çev. Cemil Ziya Şanbey, Yıl 16, Sayı 175, Temmuz-Ağustos.(Temel Kaynak)

Fritz,Rorig(1946) Avrupa Şehirlerinin Doğuş ve Gelişme Tarihi , İdare Dergisi, Çev. Cemil Ziya Şanbey, Yıl 17, Sayı 181, Temmuz- Ağustos. (Temel Kaynak)

Zerrin Toprak (2008) Kent Yönetimi ve Politikası , Birleşik Matbaa, Sekizinci Baskı, İzmir.

Zerrin Toprak (2010) Yerel Yönetimler, Birleşik Matbaa, Sekizinci Baskı, İzmir.

Henri Pirene (1983) Ortaçağ Avrupasının Ekonomik ve Sosyal Tarihi, (Çeviren: Uygur Kocabaşoğlu), İletişim, İstanbul.

Lewis Mumford (2007)Tarih Boyunca Kent Kökenleri, Geçirdiği Dönüşümler ve Geleceği, (Çeviren: Gürol Koca, Tamer Tosun), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.

Zerrin, Toprak vd. (2000) 21. Yüzyıla Girerken Belediye Zabıtası, İzmir Yerel Gündem 21-Ege Belediye Zabıtaları Vakfı Yayını, İzmir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik anlatım.
Bir önceki derste işlenen konulara ilişkin 15 dak. lık hatırlatmalar.
Haftalık dersin konusu hakkında genel bir çerçeve çizmek
Dersin temel kitabı tarafından verilen materyaller ve diğer kaynaklardan yararlanılarak oluşturan bir sunum eşliğinde ders anlatımı
Bazı haftalarda kontrol odaklı beyin fırtınası uygulamaları
Ders konularının örnek olay incelemeleri ile desteklenmesi
Verilen durum-çalışmalarının analizi
Ödev uygulamaları ile öğrencilerin bilgilerinin içselleştirilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Zerrin Toprak Karaman, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Kamu Yönetimi Bölümü e-mail: zerrin.toprak@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 18 18
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14444
ÖK.24344
ÖK.344
ÖK.444
ÖK.5444
ÖK.644