DERS ADI

: YÖNEYLEM ARAŞTIRMASINA GİRİŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 3403 YÖNEYLEM ARAŞTIRMASINA GİRİŞ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Ekonometri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. İPEK DEVECİ KOCAKOÇ

Dersi Alan Birimler

Ekonometri (İ.Ö)
Ekonometri

Dersin Amacı

Yönetim süreçlerinde karar verme problemlerini tanımlayabilme, modelleyebilme, sınıflayabilme, çözümleyebilme, yorumlayabilmeye yönelik bilgi donanımının ve becerilerin sağlanmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yönetim süreçlerinde karar problemlerini sınıflandırabilme.
2   Hizmet ve üretim sistemlerindeki problemlerinin optimizasyon modellemesini gerçekleştirebilme.
3   Karar problemlerinin çözüm alternatiflerini ortaya koyabilme.
4   Disiplinlerarası problemleri çözmede; yöneylem sistem metodolojisini uygulayabilme.
5   Sistemsel ve analitiksel düşünce tarzını; gerçek yaşam problemlerine uygulayabilme.
6   Karar problemlerinin çözümlerini ekonomik analiz yaklaşımıyla yorumlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

HAZIRLIK - HAZIRLIK SINIFI

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yöneylem Araştırmasına Giriş [Tarihsel Gelişimi, Tanımlanması, Amacı, Bilimsel Yapısı, Özellikleri( Sistem Yaklaşımı, Disiplinlerarası Yaklaşım, Bilimsel Yöntem) ,Yöneylem Araştırması Yaklaşımı, Yöneylem Araştırmasının Yöntemleri, Yöneylem Araştırması Yönteminin Seçimi, Yöneylem Araştırmasının Uygulama Alanları]
2 Optimizasyona Giriş[Giriş, Optimizasyonun Yöneylem Araştırmasındaki Yeri, Optimizasyonun Tarihsel Gelişimi, Optimizasyon Probleminin Tanımlanması, Optimizasyon ProblemlerininSınıflandırılması, Optimizasyon Teknikleri, Optimizasyon Yönteminin Seçimi, Optimizasyonun Temelleri]
3 Klasik Optimizasyon Teknikleri[Giriş, Tek Değişkenli Optimizasyon, Kısıtsız Çok Değişkenli Optimizasyon, Eşitlik Kısıtlı Çok Değişkenli Optimizasyon, Eşitsizlik Kısıtlı Çok Değişkenli Optimizasyon, Optimizasyonun Ekonomiksel Uygulaması, Klasik Optimizasyon Yöntemlerinin Değerlendirilmesi]
4 Doğrusal Programlamaya Giriş
5 Doğrusal Programlamada Grafiksel Yöntem, Doğrusal Programlamda Cebirsel Yöntem
6 Doğrusal Programlamada Simpleks Yöntem
7 Etkin Simpleks Algoritmaları ve Dualite
8 Ara Sınav
9 Ara Sınav
10 Optimumluluk Sonrası Analiz
11 Özel Doğrusal Programlama Modelleri I:Ulaştırma Modeli
12 Özel Doğrusal Programlama Modelleri II:Atama Modeli
13 Özel Doğrusal Programlama Modelleri III:Gezgin Satıcı Modeli
14 Tamsayılı Programlama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- TAHA, Hamdy A. : Operations Research : An Introduction , Sixth Ed., Macmillan Publishing Co., New York, 1997.
2- RAO, S. S. : Engineering Optimization; Theory and Practice ,Third Edition, Wiley Eastern Limited, New Delhi, 1996.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım Metodu, Soru-Cevap Metodu,
Tartışma Metodu ve Problem Çözme Metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 32 32
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61