DERS ADI

: SOSYAL GİRİŞİMCİLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 4143 SOSYAL GİRİŞİMCİLİK SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri (İ.Ö)
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri

Dersin Amacı

Dersin amacı, sosyal sorunları yönelik sosyal yenilikçi bakış açısının vurgulanması yoluyla aktörler ve kurumlar itibariyle bütünüyle sosyal girişimcilik kavramının tanıtılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal girişimcilik alanı hakkında bilgi sahibi olmak
2   Sosyal sorun kavramını tanımlamak
3   Alanının aktörleri olarak sosyal girişimcileri tanımak
4   Sosyal girişimciliğin işletme yapısı olarak sosyal girişimler hakkında bilgi sahibi olmak
5   Sosyal yeniliğin önemini kavramak
6   Sosyal girişimleri sürdürülebilirlik açısından değerlendirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Girişimcilik kavramının tanıtılması
2 Sosyal Girişimciliği Tanımlamak
3 Sosyal Sorun ve Fırsatları Anlamak
4 Sosyal Girişimciler: Kişilik ve Kimlik
5 Sosyal Yeniliği Tanımlamak
6 Sosyal Girişimi Tanımlamak
7 Sosyal Girişimlerin Kaynakları
8 Sosyal Girişimlerde İnsan Kaynakları
9 Sosyal Girişimlerde İş Modelleri
10 Sosyal Etki Ölçümü
11 Sosyal Girişimciliğin Toplumlar Üzerindeki Etkisi
12 Sosyal Girişimciliğin Geleceği

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Volkmann, C. K, Tokarski, K. O., Ernst, K. (2014). Social Entrepreneurship and Social Business: An Introduction and Discussion with Case Studies. Wiesbaden: Springer.
Kickul, J. & Lyons, T. S. (2012). Understanding Social Entrepreneurship: The Relentless Pursuit of Mission in an Ever Changing World. New York: Routledge.
Weerawardena, J. ve Mort, G. S. (2006). Investigating Social Entrepreneurship: A Multidimensional Model. Journal of World Business. 41: 21-35.
Light, P. (2005). Searching for Social Entrepreneur: Who might they be, where they might be found, what they do Research on Social Entrepreneurship: Understanding and Contributing to an Emerging Field. (pp. 13-37). In R. Mosher-Williams. ARNOVA Occasional Paper Series

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DIC Dönemiçi Çalışma
2 ARS Arasınav
3 YIN Yarıyıliçi Notu DIC * 0.50 + ARS * 0.50
4 FN Yarıyılsonu Sınavı
5 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Burcu GÜLER
e-mail: burcuguler@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111
ÖK.2111
ÖK.3111
ÖK.4111
ÖK.5111
ÖK.6111