DERS ADI

: BİLGİ SOSYOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CEK 3030 BİLGİ SOSYOLOJİSİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HATİCE ŞEBNEM SEÇER

Dersi Alan Birimler

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri (İ.Ö)
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
Yönetim Bilişim Sistemleri

Dersin Amacı

Bilgi fenomeninin sosyolojik bir bakış açısıyla değerlendirilmesi ve bilgi-sosyal yapı ve çalışma yaşamı arasındaki diyalektik-işlevsel ilişkiyi kurabilme becerisinin kazandırılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilginin toplumsal niteliğini açıklayabilme
2   Sosyal bir gerçek olan bilgi ile diğer toplumsal gerçekler arasındaki diyalektik ilişkileri sorgulayabilme
3   Bilgi ile sosyal yapı arasındaki ilişkiyi örneklerle açıklayabilme
4   Bilginin sosyal gelişme ve değişmedeki rolünü tartışabilme
5   Bilginin farklı toplum modellerindeki değer ve önemini ortaya koyabilme
6   Bilgi ile çalışma yaşamı ilişkisini saptayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilgi Sosyolojisi Disiplin Dalının Tanıtımı
2 Bilgi Sosyolojisi Kuramları
3 Bilgi Kavramı ve Bilgi Türleri
4 Bilgi ve Sosyal Yapı Etkileşimi
5 Geleneksel Toplumda Bilgi Olgusu
6 Modern ve Post-Modern Toplumda Bilgi Olgusu
7 Bilgi Çağının Özellikleri
8 Ara Sınav
9 Ara Sınav
10 Bilgi Ekonomisi
11 Bilgi Yönetimi
12 Bilgi Teknolojileri ve Çalışma Yaşamına Etkileri
13 Bilgi İşçisi ve Çalışma Koşulları
14 Bilgi Çağının Sosyal Sorunları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ARMAĞAN, İbrahim (1974); Bilgi ve Toplum-1: Bilgi Sosyolojisine Giriş, Otağ Matbaası, İstanbul.
BARNES, Barry (1990); Bilimsel Bilginin Sosyolojisi, Vadi Yayınları, Ankara.
BERGER, P. L. ve LUCKMANN, T. (2008); Gerçekliğin Sosyal İnşası: Bir Bilgi Sosyolojisi İncelemesi, (Çev.: Vefa Saygın Öğütle), Paradigma Yayınları, İstanbul.
HEKMAN, Susan (1999); Bilgi Sosyolojisi ve Hermeneutik, Paradigma Yayınları, İstanbul.
McCARTHY, E. Doyle (2002); Bilgi Kültürü: Yeni Bilgi Sosyolojisi, (Çev.: A. Figen Yılmaz), Çivi Yazıları, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Aktif anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0.232.4204180/10361
s.demirbilek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 3 3
Kitap Okuma 1 3 3
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.511
ÖK.611