DERS ADI

: SOSYAL DÜŞÜNCELER TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CEK 4027 SOSYAL DÜŞÜNCELER TARİHİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HATİCE ŞEBNEM SEÇER

Dersi Alan Birimler

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu ders ile günümüz post-modern düşünce ve yaşam biçimini en iyi biçimde analiz edebilmek için, sosyal düşüncenin Antik Yunan dan başlayarak geçirdiği evreleri gözden geçirmek ve sosyal düşünce evrelerinde günümüz sosyal politikası ve çalışma ilişkilerine ışık tutacak yönlerin vurgulanması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal düşünce olgusunu açıklayabilir ve sosyal düşüncenin önemini tespit etmek
2   Sosyal düşünceyi tarihsel evreleri itibariyle sınıflandırmak
3   Sosyal düşüncenin gelişmesine katkı yapmış olan önemli bilim adamlarını tespit etmek.
4   Sosyal düşüncenin çeşitli dönemleri arasındaki farklılıkları yorumlamak.
5   Sosyal düşünceye ilişkin bilgi birikimiyle günümüz sosyal politikası ve çalışma ilişkilerini analiz etmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel Kavramlar (Sosyal Düşünce Olgusu, Evrim Kuramı, İlk insan)
2 İlk Çağ (İlk uygarlıkların doğuşu, tarım ve hayvancılığın başlangıcı)
3 Antik Çağ Düşüncesi (Sokrates, Aristotales, Platon)
4 Orta Çağ Düşüncesi ( Hıristiyan Düşüncesi)
5 Orta Çağ Düşüncesi ( İslam Düşüncesi)
6 Yeni Çağ Düşüncesi (Toplumsal Yapı, Coğrafi Keşifleri, Kapitalizmin Gelişmesi)
7 Yeni Çağ Düşüncesi ( Rönesans, Reform)
8 Yeni Çağ Düşüncesi (Ulusal Devlet Düşüncesi, Toplum Sözleşmesi, Aydınlanma Çağı)
9 Yakın Çağ Düşüncesi (Fransız Devrimi)
10 Yakın Çağ Düşüncesi (Sanayi Devrimi, Özellikleri ve Sonuçları)
11 Yakın Çağ Düşüncesi (Liberalizm)
12 Yakın Çağ Düşüncesi ( Sosyalizm), Modernizm, Post -Modernizm

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Orhan Hançerlioğlu; Düşünce Tarihi, Remzi Kitabevi, 1995.
Fevzi Demir; Sosyal Düşünceler Tarihi, Ders Notları, DEU İİBF Teksir Yayını, 1986.
George Sabine; Yakınçağ Siyasal Düşünceler Tarihi, Cem Yayınevi, 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yetkili öğretim üyesinin ders yönlendirmesi, izlence takibi
Sınıf ile etkileşim,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. H. Şebnem SEÇER Tel: 420 41 80 20307
sebnem.secer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 15:30-16:30 Çarşamba 15:30-16:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.51111