DERS ADI

: PERFORMANS ÖLÇME VE DEGERLENDİRME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ISL 3037 PERFORMANS ÖLÇME VE DEGERLENDİRME SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HİLMİ YÜKSEL

Dersi Alan Birimler

İşletme
Yönetim Bilişim Sistemleri
İşletme (İ.Ö)

Dersin Amacı

Performans ve örgütsel performans yönetimine ilişkin kavramların açıklanması, işletmelerde kullanılabilecek performans ölçütlerinin ve ölçüm yöntemlerinin nasıl olması gerektiğinin değerlendirilmesi, çeşitli örgütsel performans ölçüm yöntemlerinin tanıtılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Performans ve performans yönetimi kavramlarını tanımlayabilme
2   Örgütsel performans ölçütlerinin yapısını ve özelliklerini ayırt edebilme
3   İşletmelerde kullanılabilecek örgütsel performans ölçüm yöntemlerini açıklayabilme
4   Performans yönetimi konusunda karar verme becerilerini ayırt edebilme
5   Performans ölçüm sistemini tasarlanmasını tanımlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Performans kavramı, performansın boyutları
2 Etkenlik,etkililik, verimlilik, esneklik, kalite,yenilik, ekonomiklik, kârlılık kavramları ve hesaplamaları
3 Örgütsel performans yönetimi ve örgütsel performans ölçümü
4 Dengeli puan kartı yöntemi
5 Dengeli puan kartı yöntemine ilişkin uygulama örnekleri
6 Mükemmellik modeli
7 Mükemmellik modeline ilişkin uygulama örnekleri
8 Ara Sınav
9 Ara Sınav
10 Performans Prizması
11 Performans prizması modeline ilişkin uygulama örnekleri
12 Veri zarflama analizi ile performansın ölçülmesi
13 İşletmelerde üretim performansının değerlendirilmesi, üretim kaynaklarının kullanımına ilişkin performans ölçütleri
14 Altı sigma ile performans ölçümü

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hümeyra Töre Başat, Performans Prizması, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2010
Ümit Öztürk, Performans Yönetimi, 2. Baskı, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2010
Armstrong, M., Armstrong's Handbook of Performance Management: An evidence based guide to delivering high performance, 4th Ed., Kogan Page Limited, London, UK, 2009
Waldman, D.A., Atwater, L.E., The Power of 360o Feedback: How to Leverage Performance Evaluations for Top Productivity, Gulf Publishing Company, Houston, Texas, USA, 1998
Addison, R., Haig, C., Kearny, L., Performance Architecture: The Art and Science of Improving Organizations, ISPI, Maryland, USA, 2009

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İnteraktif konu anlatımı, örnek olay çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hilmi.yuksel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders programlarına göre her dönem belirlenir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 107

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51